Jadłospis diety przyspieszającej metabolizm
Zasady diety

Jadłospis diety przyspieszającej metabolizm

Początkującym na diecie przyspieszającej metabolizm pomógłby być może przykładowy jadłospis na cały tydzień. Ten poniższy przygotowałam kierując się tym, aby był w miarę prosty wdrożenia w życie (choć na pewno da się jeszcze prościej, można w ogóle nie stosować żadnych przepisów tylko dozwolone produkty w dozwolonych ilościach). Oczywiście to tylko przykład, równie dobrze można skomponować własny kierując się zasadami diety. Warzywa nie są limitowane w żaden sposób (im więcej tym lepiej), proteiny, tłuszcze, owoce tak – przy przepisach są podane dozwolone porcje.

Poniedziałek – 1 faza

Śniadanie: Płatki owsiane z owocami, np. z jabłkiem
II śniadanie: Pomarańcza
Obiad: Polędwiczka wieprzowa z jabłkami, surówka z sałaty, pomidora, ogórka, bądź innych warzyw dozwolonych w 1. fazę  i octu balsamicznego jako sosu (warzyw ma być łącznie 2 szklanki), szklanka kaszy gryczanej ugotowanej, szklanka borówki amerykańskiej lub truskawek na deser
Podwieczorek: Brzoskwinia
Kolacja: Sałatka z tuńczyka w wodzie (180 gram samego tuńczyka bez zalewy), szklanki pęczaku, pomidora, marchwi, i ugotowanej fasolki szparagowej (warzyw ma być łącznie 2 szklanki)

Wtorek – 1 faza
Śniadanie: Koktajl truskawkowo-owsiany + 2 szklanki warzyw dozwolonych w 1. fazie
II śniadanie: Grejpfrut
Obiad: Polędwiczka wieprzowa z jabłkami, surówka z kapusty pekińskiej, pomidora, papryki i octu balsamicznego jako sosu (warzyw ma być łącznie 2 szklanki), szklanka ugotowanego pęczaku, jabłko na deser
Podwieczorek: Gruszka
Kolacja: Filet z kurczaka pieczony w folii, sałatka z brokuła, pomidora i ogórka kiszonego (warzyw ma być łącznie 2 szklanki), szklanka ryżu brązowego

Środa – 2 faza
Śniadanie: Łosoś z ogórkiem i selerem
II śniadanie: plaster indyka w musztardzie pieczony na soli, ogórek bez ograniczeń
Obiad: Zapiekanka z indyka i papryki, fasolka szparagowa, kapusta kiszona (warzyw ma być łącznie 2 szklanki)
Podwieczorek: indyka w musztardzie pieczony na soli, papryka bez ograniczeń
Kolacja: Zapiekanka z indyka i papryki (ta sama co na obiad), 2 szklanki ugotowanych brokułów

Czwartek – 2 faza
Śniadanie: Łosoś na rukoli
II śniadanie: plaster indyka w musztardzie pieczony na soli, ogórek bez ograniczeń
Obiad: Filet z kurczaka pieczony w folii, kapusta kiszona, brokuły (warzyw ma być łącznie 2 szklanki)
Podwieczorek: Łosoś na warzywnej kołderce
Kolacja: Sałatka z tuńczyka w wodzie (180 gram samego tuńczyka bez zalewy), ogórka, cebuli, rzodkiewki i brokułów, jako sos: sok z cytryny + ocet balsamiczyny + musztarda + przyprawy

Piątek – 3 faza
Śniadanie: płatki owsiane (pół szklanki ugotowanych) z brzoskwinią i 1/4 szklanki prażonych migdałów + 2 szklanki warzyw dozwolonych w 3. fazie
II śniadanie: 2 łyżki humusu, seler naciowy bez ograniczeń
Obiad: Curry kokosowe z kurczakiem (bardzo szybkie danie!), cukinia i papryka z grilla (warzyw ma być łącznie 2 szklanki), grejpfrut
Podwieczorek: 1/4 szklanki orzechów włoskich, pomidor bez ograniczeń
Kolacja: Jajko na twardo, 2 łyżki humusu, ogórek, rzodkiewki, pomidor, papryka (warzyw ma być łącznie 2 szklanki), 1/2 szklanki pęczaku (lub komosy czy dzikiego ryżu)

Sobota – 3 faza
Śniadanie: jajko sadzone na oliwie z oliwek lub innym dozwolonym oleju, kromka chleba esseńskiego, pomidory, seler naciowy (warzyw ma być łącznie 2 szklanki)
II śniadanie:  2 łyżki humusu, ogórek bez ograniczeń
Obiad: pierś kurczaka 12o gram smażona na oliwie z oliwek, 2 szklanki ugotowanego kalafiora lub brukselki (warzyw ma być łącznie 2 szklanki), szklanka borówki amerykańskiej lub malin
Podwieczorek: 1/4 szklanki migdałów, marchewka bez ograniczeń
Kolacja: Curry kokosowe z kurczakiem, 1/2 szklanki pęczaku (lub komosy czy dzikiego ryżu), sałata z pomidorem, ogórkiem i sosem vinegret na bazie 3 łyżek  oliwy z oliwek (warzyw ma być łącznie 2 szklanki)

Niedziela – 3 faza
Śniadanie: Owsianka z jagodami i kokosem, warzywa dozwolone w 3. fazie (warzyw ma być łącznie 2 szklanki)
II śniadanie: Guacamole z pomidorem
Obiad: Polędwiczka wieprzowa w kolorowym pieprzu, surówka z sałaty, awokado, ogórka z sosem vinegret,  grejpfrut
Podwieczorek: 1/4 szklanki pestek dyni, papryka bez ograniczeń
Kolacja: Pomidor z jajkiem à la caprese, 2 szklanki ugotowanego kalafiora lub brukselki, 1/2 szklanki pęczaku (lub komosy czy dzikiego ryżu)

Przed rozpoczęciem diety koniecznie przeczytaj: Zasady diety

Zobacz także:




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

13 komentarzy

  • Magda M.

    Ja już się pogubiłam z tymi porcjami. Bo gdzieś wczesniej było napisane, że w 3 fazie do obiadu i kolacji można tylko 1/4 szkl. np. ryżu. a w tym jadłospisie jest 1/2 szkl. I cały czas mam wątpliwości czy to ma być miara przed czy po ugotowaniu, bo wydaje mi się, że z tym też jest różnie. Np. w jednym przepisie na kaszę jaglaną z jabłkami jest napisane, że ma to być 1/2 szkl. już ugotowanej kaszy.

  • gosia

    Ni rozumiem w końcu jak jest z tą szparagową w drugiej fazie. Zjadłam dzisiaj trochę do obiadu (jestem w 2 fazie), a tutaj w komentarzach widzę, że to „grzech”. To szparagowej w drugiej fazie nie można? (jako warzywa, nie protein).
    I mam pytanie o mąkę gryczaną. Chciałam na trzecią fazę upiec sobie placek z marchwi, dając trochę mąki gryczanej (bo kaszę można), i mleka kokosowego (Zamiast jajek i tłuszczu). Czy taka opcja wchodzi w grę? jak się nie będzie kleić w sumie mogę dodać to jajko.
    i trzecie pytanie: o daktyle. (Do tej pory zastepowały mi cukier i słodycze. jak się mają do tej diety?)

    • SzybkaPrzemiana.pl

      W 2. fazie nie można fasoli typu jaś, nie dotyczy to absolutnie fasolki szparagowej – można ją jeść w każdej fazie, bez ograniczeń ilościowych.
      Gryka jest dozwolona tylko w 1. fazie. W fazie 3. ziarna występują symbolicznie – w naprawdę małych ilościach.
      Daktyle nie są w ogóle dozwolone na tej diecie. W ogóle nie są dozwolone żadne owoce suszone, bo nie wpływają pozytywnie na metabolizm.

  • Justyna

    Zauważyłam, że opcjonalnie ziarna w 3 fazie powinno sie dodawać do kolacji, jednak wszędzie w przepisach pojawiają się obiadu. To jak powinno się je dodawać?

    • SzybkaPrzemiana.pl

      Pomroy zaleca ziarna do kolacji, ale ja stosowałam do obiadu (nie przepadam za ciężkimi kolacjami i nie chudnę tak jedząc). W tym momencie skłaniam się ku temu, żeby dodawać w 3. fazie do obiadu opcjonalnie ziarna lub owoc (tak najczęściej robiłam). Oryginalna Pomroy to faktycznie: owoc do obiadu i ziarna na kolację.

  • Pestka

    Mam pytanie dotyczące fazy III – w tabeli opisującej fazy w śniadaniu wymienione są proteiny – czy dobrze rozumiem, że według powyższych propozycji jadłospisu proteiny są dostarczane w postaci orzechów/migdałów/kokosa/słoneczniku? i gdy je stosujemy to wówczas już nie używamy w danym posiłku jajka?
    I ile jajek całych dziennie można używać w III fazie?

    pozdrawiam

    • Pestka

      i jeszcze jedno pytanie – czy dobrze rozumiem, że gotowane bataty mogę dołączać w 1 fazie do owocu jako przekąski traktując je jako warzywa? i czy w takim razie zmiksowanie ugotowanego batata, wody z gotowania, z ksylitolem i kakao jest wtedy warzywnym dodatkiem do przekąsek zgodnym z dietą? bo znalazłam taki przepis i teoretycznie wydaje się być ok (w oryginale jest jeszcze dodatek masła orzechowego-więc może w przypadku fazy 3 można by dorzucić własnoręcznie zrobione masło z orzechów lub kokosa)

      • Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

        Proteiny do śniadania w 3. fazie są opcjonalne, dlatego śniadanie składające się np. z owsianki, orzechów, owoców i warzyw jest OK, nie trzeba np. już jeść do tego mięsa czy jajka.
        W 3. fazie jemy jedno jajko na posiłek główny, więc wychodzą 3 dziennie.
        Tak, batat z kakao jest traktowany jako warzywo i jest zgodny z dietą.

  • Aleksandra35

    Ja sięzastanawiam jak to jest z tymi tłuszczami w 3 fazie: podana ilość to np. 3 łyżki oleju/oliwy, ale jak smażę mięso na 3 łyżkach, to zjem mniej, bo część tłuszczu zostaje na patelni, a jak robię zupę to na koniec wlewam do niej 3 łyżki oliwy i wtedy na pewno zjadam 3. Czy to duża różnica?
    (Na marginesie dodam, że jeśli chodzi o obiady to w fazie 1 i 3 postawiłam na zupy, z takiej ilości warzyw i mięsa wychodzą mi dwie miseczki)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *