Jadłospis jesienny

Jadłospis diety przyspieszającej metabolizm zainspirowany jesienną obfitością warzyw i owoców –  bogaty w dania z wykorzystaniem dyni, papryki, brzoskwini, gruszek i innych produktów specyficznych dla tej pory roku. 

jadlospis-jesien-dieta-metabolizm

FAZA 1. PONIEDZIAŁEK I WTOREK

ŚNIADANIEBrownie z dynią lub szklanka ugotowanych płatków owsianych, gruszka, 2 pomidory

II ŚNIADANIE:  brzoskwinia

OBIADchili con carne z dynią, szklanka ugotowanej kaszy gryczanej lub pęczaku, 3 ogórki kiszone (lub więcej), jabłko

PRZEKĄSKA: gruszka

KOLACJA: : zapiekanka z dyni, marchwi i buraków, szklanka ugotowanego ryżu brązowego lub pęczaku plaster pieczonego kurczaka 120 g lub tuńczyk w sosie własnym 180 g

FAZA 2. ŚRODA I CZWARTEK

ŚNIADANIE:  jaja faszerowane warzywami, szklanka ugotowanej fasolki szparagowej (lub więcej)

II ŚNIADANIE: 60 gram pieczonej piersi kurczaka lub indyka, szklanka kapusty kiszonej lub duży ogórek (warzywa bez ograniczeń)

OBIAD: burgery z indyka pikantne, sałatka z pieczonej papryki 

PODWIECZOREK: 60 gram pieczonej piersi kurczaka lub indyka, szklanka kapusty kiszonej lub duży ogórek (warzywa bez ograniczeń)

KOLACJA: papryka nadziewana tuńczykiem, szklanka ugotowanych brokułów (lub więcej)

FAZA 3. PIĄTEK, SOBOTA i NIEDZIELA

ŚNIADANIE: ciasto marchewkowe z orzechami, brzoskwinia lub szklanka śliwek, 2 pomidory

II ŚNIADANIE:  2 łyżki humusu lub 1/4 szklanki orzechów włoskich, marchewka bez ograniczeń

OBIAD: chili z indykiem i dynią, frytki z patatów, 2 ogórki, brzoskwinia lub szklanka śliwek

PODWIECZOREK: 2 łyżki humusu lub 1/4 szklanki migdałów, seler naciowy bez ograniczeń

KOLACJA:  jajko sadzone na oliwie z oliwek lub oleju kokosowym, 2 szklanki ugotowanego kalafiora, 1/2 szklanki pęczaku lub komosy ryżowej (można pominąć)

Zobacz także:

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Magda K.

    No to mam plan na następny tydzień 🙂

  • Wanda

    Hej, mam pytanie od początkującej (3 tydzień), czy macie jakiś sposób na przygotowywanie warzyw bez oliwy, uwielbiam marchewki, pietruszki, bataty, papryki z piekarnika, ale niestety one bez oliwy nie smakują dobrze i strasznie się wysuszają w piekarniku (na wióry), z kolei duszone warzywa bez oliwy również są jałowe, cebulka i czosnek na wodzie tracą smak, jakieś rady? czym udaje się Wam zastąpił oliwę? dzięki z góry za info!

    • Można piec w folii aluminiowej lub rękawie do pieczenia, wówczas zachowają wilgotność.