Jadłospis na luty antyprzeziębieniowy

Luty to w zasadzie już końcówka zimy (tak – można już tak powoli myśleć!). To również czas ograniczonego wyboru świeżych warzyw i owoców, ale z pewnością z tych dostępnych, w tym w postaci mrożonek, da się wyczarować pyszne i zdrowe dania! Ważne jest, aby właśnie teraz, gdy po wielu tygodniach chłodów mamy osłabioną odporność, dostarczać sobie jak najwięcej witamin i mikroelementów. Dodatkowo przemyciłam w tym jadłospisie produkty „antyprzeziębieniowe” i wzmacniające odporność, czyli czosnek, cytrusy, kapustę kiszoną, kaszę jaglaną itd. 

Zobacz także: 

Poniedziałek i  wtorek.  1 faza

Śniadanie: budyń jaglany z pomarańczą
II śniadanie: 3 mandarynki
Obiad: węgierski kociołek, szklanka ugotowanego pęczaku, ogórki kiszone, jabłko
Podwieczorek: 3 mandarynki
Kolacja: szybka zupa z kaszą jaglaną

Środa i czwartek. 2 faza

Śniadanie: 3 ugotowane białka jaj, 2 szkl. ugotowanych brokułów
II śniadanie: 60 g łososia wędzonego, seler naciowy
Obiad: kotleciki z indyka z szałwią i oregano, 2 szkl. ugotowanej fasoli szparagowej zielonej
Podwieczorek: 60 g tuńczyka w sosie własnym, ogórki kiszone
Kolacja: zupa z pulpecikami z indyka i jarmużu

Piątek, sobota i niedziela. 3 faza

Śniadanie: bataty z jarmużem, jajko sadzone kromka chleba esseńskiego lub żytniego, grejpfrut
II śniadanie: czekoladki kokosowe lub 1/4 szkl. pestek słonecznika, marchewka
Obiad: kurczak curry z batatami, żółta fasolka szparagowa, szklanka wiśni lub malin (z mrożonki) lub grejpfrut
Podwieczorek: szklanka kiszonej kapusty z 3 łyżkami oliwy z oliwek, solą, świeżo zmielonym czarnym pieprzem, ksylitolem, kminkiem i ew. czerwoną cebulą
Kolacja: śledzie w majeranku, kromka chleba esseńskiego lub żytniego, papryka czerwona

Do popijania w każdej fazie: herbata ziołowa (np. mięta, lipa itp.) + cytryna + świeży imbir + ksylitol do smaku.

Pamiętaj – podaję minimalne ilości warzyw, można je jeść bez ograniczeń.

> Drukuj stronę w przyjaznym formacie <

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.