Zasady diety

Jadłospis na czerwiec

Truskawki, rabarbar, czereśnie, morele – nacieszmy się nimi zanim znikną na kolejny rok. Nadeszła właśnie bardzo przyjemna pora roku, obfitująca w wiele sezonowych przysmaków i grzechem byłoby nie wykorzystać ich w zdrowej diecie, aby trochę podkręcić metabolizm 🙂

 

Zobacz także: 

FAZA 1. – poniedziałek i wtorek

Śniadanie: szklanka ugotowanej kaszy jaglanej + szklanka truskawek
II śniadanie: szklanka czereśni
Obiad: Miska brokułów z kurczakiem, kilka ogórków małosolnych, szklanka pokrojonych moreli
Podwieczorek: szklanka truskawek, czereśni lub borówki amerykańskiej
Kolacja: Sałatka ze szklanki ugotowanego pęczaku, puszki tuńczyka  w sosie własnym, pomidorów malinowych, ogórka małosolnego, rzodkiewek, szczypiorku, koperku i sosu z octu balsamicznego lub sosu tamari.

FAZA 2. – środa i czwartek

Śniadanie: 100-180 g wędzonego łososia, kilka ogórków małosolnych lub omlet czekoladowy z rabarbarem i ogórek świeży
II śniadanie: 60 g ugotowanej lub upieczonej piersi kurczaka, ogórki małosolne
Obiad: Hiciorskie kotlety, pęczek ugotowanych szparagów, kompot z rabarbaru
Podwieczorek: 60 g ugotowanej lub upieczonej piersi kurczaka, rzodkiewki
Kolacja: 180 g dorsza pieczonego w folii, młoda kapusta

FAZA 3. – piątek, sobota, niedziela

Śniadanie: Owsianka z jagodami, tahini i kokosem, rzodkiewki
II śniadanie: 2 łyżki humusu, kilka marchewek
Obiad: Placki z cukinii z sosem tahini, surówka z pomidorów, szklanka borówki amerykańskiej lub czereśni
Podwieczorek: 1/4 szklanki pestek słonecznika, papryka czerwona
Kolacja: jajko sadzone, 1/2 szklanki ugotowanego pęczaku, pomidor, podsmażone na oleju plastry gotowanego kalafiora, posypane 1/4 szklanki pestek dyni

Zobacz także:

>Drukuj stronę w przyjaznym formacie<



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

2 komentarze

  • Neko

    Dzień dobry!
    Mam pewne pytanie dotyczące osób, które chcą schudnąć ponad dwadzieścia kilogramów i w sumie nie tylko, ponieważ z tego, co zrozumiałam, warzywa można jeść bez ograniczeń niezależnie od tego, ile dana osoba ma zamiar „zrzucić”. Właśnie! Skoro można ich jeść tyle, ile się chce, to czy można je jeść między posiłkami? Na przykład, dajmy na to – osoba na diecie w poniedziałek wstaje o szóstej, za kwadrans zje śniadanie, potem drugie powinna zjeść o dziewiątej, ale jeśli by nie była najedzona po wcześniejszym posiłku, mogłaby (powiedzmy, że o ósmej) zjeść jakieś warzywko dozwolone w pierwszej fazie diety?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *