Jadłospis na czerwiec

Truskawki, rabarbar, szparagi – nacieszmy się nimi zanim znikną na kolejny rok. Nadeszła właśnie bardzo przyjemna pora roku, obfitująca w wiele sezonowych przysmaków i grzechem byłoby nie wykorzystać ich w zdrowej diecie, aby trochę podkręcić metabolizm 🙂

FAZA 1. – poniedziałek i wtorek

Śniadanie: Owsianka z kremem czekoladowym i owocami
II śniadanie: szklanka truskawek lub borówki amerykańskiej
Obiad: Miska brokułów z kurczakiem, kilka ogórków małosolnych, szklanka pokrojonych moreli
Podwieczorek: szklanka truskawek lub borówki amerykańskiej
Kolacja: Sałatka ze szklanki ugotowanego pęczaku, puszki tuńczyka  w sosie własnym, pomidorów malinowych, ogórka małosolnego, rzodkiewek, szczypiorku, koperku i sosu z octu balsamicznego lub sosu tamari.

FAZA 2. – środa i czwartek

Śniadanie: 100-180 g wędzonego łososia, kilka ogórków małosolnych lub omlet czekoladowy z rabarbarem i ogórek świeży
II śniadanie: 60 g ugotowanej lub upieczonej piersi kurczaka, ogórki małosolne
Obiad: Hiciorskie kotlety, pęczek ugotowanych szparagów, kompot z rabarbaru
Podwieczorek: 60 g ugotowanej lub upieczonej piersi kurczaka, rzodkiewki
Kolacja: 180 g dorsza pieczonego w folii, młoda kapusta

FAZA 3. – piątek, sobota, niedziela

Śniadanie: Owsianka z jagodami, tahini i kokosem, pomidor
II śniadanie: 2 łyżki humusu, kilka marchewek
Obiad: Placki z cukinii z sosem tahini, surówka z pomidorów, szklanka borówki amerykańskiej lub brzoskwinia
Podwieczorek: 1/4 szklanki pestek słonecznika, papryka czerwona
Kolacja: jajko sadzone, 1/2 szklanki ugotowanego pęczaku, rzodkiewki, podsmażone na oleju plastry gotowanego kalafiora, posypane 1/4 szklanki pestek dyni

Zobacz także:

>Drukuj stronę w przyjaznym formacie<

Ewa

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam materiały niepublikowane na blogu oraz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie


Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Neko

    Dzień dobry!
    Mam pewne pytanie dotyczące osób, które chcą schudnąć ponad dwadzieścia kilogramów i w sumie nie tylko, ponieważ z tego, co zrozumiałam, warzywa można jeść bez ograniczeń niezależnie od tego, ile dana osoba ma zamiar „zrzucić”. Właśnie! Skoro można ich jeść tyle, ile się chce, to czy można je jeść między posiłkami? Na przykład, dajmy na to – osoba na diecie w poniedziałek wstaje o szóstej, za kwadrans zje śniadanie, potem drugie powinna zjeść o dziewiątej, ale jeśli by nie była najedzona po wcześniejszym posiłku, mogłaby (powiedzmy, że o ósmej) zjeść jakieś warzywko dozwolone w pierwszej fazie diety?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.