Jadłospis na wiosnę i lato

Nastał czas obfitości sezonowych warzyw i owoców. Truskawki, jagody, szparagi, młoda kapusta są z nami tak krótko, że warto maksymalnie wykorzystać je w codziennym menu. A że przy okazji schudniemy – cóż, takie są skutki jedzenia zdrowych, sezonowych pyszności 😉

jadlospis-dieta-metabolizm

Poniedziałek i  wtorek.  1 faza

Śniadanie: Placki gryczane z sosem owocowym + 2 opcjonalnie szklanki warzyw (do wyboru: marchew, ogórki, kapusta, fasolka szparagowa, pomidor)
II śniadanie: szklanka truskawek, malin, jagód lub borówki amerykańskiej
Obiad: potrawka z kurczaka z warzywami, szklanka ugotowanego ryżu brązowego lub makaronu orkiszowego, pomidor, szklanka truskawek, malin, jagód lub borówki amerykańskiej
Podwieczorek: szklanka truskawek, malin, jagód lub borówki amerykańskiej
Kolacja: sałatka z pół szklanki ugotowanej fasoli (może być z puszki), szklanki ugotowanego ryżu brązowego lub makaronu orkiszowego, pomidora, marchwi, ogórka, rzodkiewki

Środa i czwartek. 2 faza

Śniadanie: wersja 1.: łosoś wędzony ze szparagami; wersja 2.: beza z rabarbarem + 2 nieduże ogórki
II śniadanie: plaster schabu pieczonego w papryce i majeranku lub 60 g łososia wędzonego, kilka rzodkiewek
Obiad: filet z kurczaka pieczony w folii (120 gram w stanie surowym), 2 szklanki młodej kapusty lub ugotowanych brokułów
Podwieczorek: plaster schabu pieczonego w papryce i majeranku lub 60 g łososia wędzonego, kilka rzodkiewek
Kolacja: tuńczyk z puszki w sosie własnym (180 gram samego tuńczyka bez zalewy), szklanka ugotowanej zielonej fasoli szparagowej, ogórki małosolne lub świeże

Piątek, sobota i niedziela. 3 faza

Śniadanie: wersja 1.: owsianka z jagodami, tahini i kokosem + opcjonalnie 2 pomidory lub ogórki, wersja 2.: ciasto czekoladowe z cukinią + szklanka wiśni lub jeżyn, lub brzoskwinia + opcjonalnie 2 pomidory lub ogórki
II śniadanie: 1/4 szklanki pestek słonecznika, pomidor
Obiad: jajko sadzone na oleju kokosowym, gotowany kalafior, pomidory z sosem winegret z 3 łyżkami oliwy z oliwek, szklanka wiśni lub jeżyn, lub brzoskwinia
Podwieczorek: 1/4 szklanki orzechów włoskich, marchew
Kolacja: wersja 1.: sałatka ze szparagami i komosą, wersja 2.: kokosowy dal z botwinką

W 2. i 3. fazie polecam także kompot z rabarbaru.

Pamiętaj – podaję minimalne ilości warzyw, można je jeść bez ograniczeń.

Zobacz także:

> Drukuj stronę w przyjaznym formacie

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Magda

    Super :).. a może będziesz też coś bezglutenowego..hmm 🙂

    • OK, następny jadłospis będzie bezglutenowy 🙂

      • Jeśli są jeszcze jakieś inne zapotrzebowania na określony rodzaj jadłospisu, uwzględniający indywidualne potrzeby i preferencje – proszę o zostawienie komentarza.

        • Magda

          Wow,świetnie 🙂 dziękuję :).. a może jadłospis bez słodkich owoców i bezglutenowy-dla osób z candidą.

          • Magda, jednocześnie bezglutenowy i z candidą? To może najpierw bezglutenowy klasyczny, a potem wersja bez słodkich owoców – napisz proszę, jakie masz oczekiwania (jakich produktów nie możesz jeść itd).

          • Magda

            Może sam bezglutenowy, a później bezglutenowy i bez słodkich owoców 🙂 dziękuję 🙂

  • Kornelka

    W drugiej fazie podane ilości wędzonego łososia są chyba za małe?

  • Mironsa

    Ostatnio wpadłam na pomysł stosowania wód leczniczych latem zamiast zwykłego Żywca to taką Szczawe np.
    Podobno mają wiele więcej witamin od tych zwykłych. Co o tym sądzicie?

    • Myślę, że od czasu do czasu można taką wodę wypić, jednak nie w ilości np. 2 l dziennie, żeby nie przesadzić z ilością witamin, minerałów itd. Nadmiar może mieć swoje konsekwencje. Pozdrawiam

  • Coco

    Czy nektaryny można śmiało podciągnąć pod brzoskwinie, tak jak czereśnie pod wiśnie?

  • Arek

    Tak sobie czytam te porcje (np. II śniadanie: plaster schabu pieczonego w papryce i majeranku) i naprawdę się zastanawiam: jakim cudem mam się tym najeść? Sporo dodatkowych warzyw bym musiał jeść. Chyba, że można coś innego jeszcze dodawać?

    • Arku, jeśli nie będziesz się najadać, dodawaj nieograniczoną ilość warzyw, a na pewno nie będziesz głody, możesz też w każdej fazie raz dziennie zjeść makaron konjac: http://szybkaprzemiana.pl/makaron-konjac/
      Akurat 2. faza ma to do siebie, że szybko się najadamy (ja osobiście w 2. fazie czasem przegapiam pory posiłków, bo nie czuję głodu), dużo gorzej pod tym względem jest w fazie 1., gdzie węglowodany są szybko trawione, ale i tam można to rozwiązać warzywami, a jest w tej fazie duży ich wybór. Powodzenia.

  • Ignacy

    A co z napojami? Np faza 1 na śniadanie oprócz warzyw musi coś byś?

    • Wody codziennie tyle, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10, np. w przypadku 70 kg będzie to 2,3 litra.

  • katnap

    Ja mam problem z ogarnięciem porcji. W przepisie jest, że wychodzi np. 5 porcji i można zjeść na śniadanie. Ja jako osoba chcąca schudnąć do 20 kg, powinnam jeść 1,5 porcji i tutaj mam problem z tych powyższych 5 porcji dla mnie zrobić powinnam 3?? O to tutaj chodzi??

    • Tak, Ty jesz 1,5 porcji, więc jeśli danie jest podane na 5 porcji pojedynczych, Ty otrzymujesz ok. 3 porcje.

      • katnap

        Dziękuję. To mi się podoba, w końcu nie będę na diecie głodować i liczyć kalorii i makr. A tym bardziej się cieszę, jeżeli chodzi o dozwolone słodkości. Co raz bardziej mi się podoba.

        • Cieszy mnie takie podejście, bo najczęściej słyszę narzekania, że porcje są za duże.

          • katnap

            Czasami zjem mniej, ale najważniejsze, że już działa waga pokazała dzisiaj -1,7 kg. Wiem, że może to być woda, ale to też dobrze, bo mam problem z jej zatrzymywaniem się. Osiągnęłam to nie głodząc się i jedząc ulubione potrawy.

  • Tajna

    czy tuńczyka mogę zastępować chudą rybą gotowaną na parze? akurat za tą rybą nie przepadam