Jadłospis na wrzesień (1)

Wrzesień to kolejny miesiąc obfitujący w wiele sezonowych warzyw i owoców, a widmo nieuchronnie zbliżających się zimnych miesięcy powinno nas zmobilizować do jak najczęstszego sięgania po soczyste i słodkie pomidory, brzoskwinie i śliwki, bo za chwilę skończy się na nie sezon. Tak, wrzesień to miesiąc po prostu idealny na zdrową dietę. 

jadlopsis-jesien-dieta-metabolizm

 

Poniedziałek i  wtorek.  1 faza

Śniadanie: szklanka ugotowanej kaszy jaglanej, brzoskwinia, cynamon, ew. ksylitol do smaku
II śniadanie: gruszka
Obiad: chili con carne z dynią, szklanka ugotowanego pęczaku, surówka z kilka ogórków i szczypiorku, jabłko
Podwieczorek:  gruszka
Kolacja: zupa krem z cukinii, sałatka ze szklanki ugotowanego ryżu brązowego, pół szklanki ugotowanej białej fasoli (może być z puszki), pomidora, ogórka kiszonego, rzodkiewki

Środa i czwartek. 2 faza

Śniadanie:  jaja faszerowane warzywami
II śniadanie: 90 g łososia wędzonego, seler naciowy
Obiad: filet z kurczaka pieczony w folii, 2 szklanki ugotowanych brokułów
Podwieczorek: 90 g łososia wędzonego, czerwona papryka
Kolacjaprosta sałatka z tuńczykiem 

Piątek, sobota i niedziela. 3 faza

Śniadanie: szakszuka (pomidory w puszce można zastąpiąć świeżymi), kromka chleba esseńskiego, szklanka pokrojonych śliwek
II śniadanie: krem czekoladowy z dyni, ogórek
Obiad: 120 g piersi z kurczaka usmażonej na oleju z pestek winogron, pyszne warzywa z piekarnikaśliwki w czekoladzie lub szklanka malin bądź jeżyn
Podwieczorek: 1/4 szklanki orzechów włoskich, papryka bez ograniczeń
Kolacja: zupa dyniowa z curry na mleku kokosowym lub migdałowym, sałatka z 180 g tuńczyka w sosie własnym, pół szklanki ugotowanego pęczaku, sałaty, ogórka, pomidora, rzodkiewki i sosu na bazie 3 łyżek oliwy z oliwek z przyprawami (sól, pieprz, czosnek, musztarda itd.)

Pamiętaj – podaję minimalne ilości warzyw, można je jeść bez ograniczeń.

Zobacz także:

> Drukuj stronę w przyjaznym formacie 

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.