Jadłospis studencki

Ograniczony budżet, niezbyt rozbudowane kuchenne zaplecze, mało czasu na gotowanie (są ciekawsze zajęcia) i brak zaawansowanych umiejętności kulinarnych – jeśli odnajdujesz się w tym opisie, nie musisz być studentem by pokusić się o przygotowanie menu studenckiego diety przyspieszającej metabolizm. Jest niedrogie, proste i smaczne. 

Poniedziałek i wtorek – 1. faza

Śniadanie: owsianka z jabłkiem
II śniadanie: pomarańcza
Obiad: makaron z sosem tuńczykowym (makaron można zastąpić kaszą gryczaną), 2 szklanki ugotowanej fasolki szparagowej zielonej, jabłko
Podwieczorek: gruszka
Kolacja: szybka zupa z kaszą jaglaną

Środa i czwartek – 2. faza

Śniadanie: 180 g makreli wędzonej, seler naciowy
II śniadanie: ugotowane białko jaja, zielona fasolka szparagowa
Obiad: kurczak w cebuli z curry, 2 szklanki ugotowanych brokułów, ogórki kiszone
Podwieczorek: 60 łososia wędzonego, ogórek
Kolacja: 180 g makreli wędzonej, szklanka lub więcej kiszonej kapusty LUB to samo, co na obiad

Piątek, sobota i niedziela – 3. faza

Śniadaniemuffinki śniadaniowe wytrwane (paprykę można zastąpić marchwią, a szpinak jarmużem), grejpfrut lub 3 marchewki LUB 1/4 szklanki płatków owsianych namoczonych (po namoczeniu wyjdzie ich 1/2 szklanki) + grejpfrut + 1/4 szklanki pestek słonecznika
II śniadanie: 1/4 szklanki pestek dyni, ogórek
Obiad: filet 120 g kurczaka usmażony na oleju, ugotowany kalafior, pomidor, szklanka mrożonych śliwek (może być w formie kompotu), w sezonie oczywiście świeże owoce 3-fazowe
Podwieczorek: 1/4 szklanki pestek słonecznika, 2 marchewki
Kolacja: sałatka z tuńczyka w oleju (100-180 g po odsączeniu), kapusty pekińskiej, ogórków kiszonych, cebuli, 2 łyżek oleju słonecznikowego, przypraw (sól, pieprz, czosnek granulowany itp.) i ewentualnie innych warzyw 3-fazowych (takich jak np. marchew, pomidor, seler naciowy, rzodkiewka itd).

Zobacz także:

> Drukuj stronę w przyjaznym formacie <

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.