Jadłospis na upalne dni

Kiedy jest naprawdę gorąco, nikt nie ma ochoty przebywać zbyt długo w gorącej kuchni, a na dodatek mamy teraz do dyspozycji masę warzyw i owoców sezonowych. Trzeba to wykorzystać – jak najmniej gotowania, jak najwięcej pysznego, lekkiego jedzenia! 

Woda smakowa (dozwolona we wszystkich fazach) – przepis pod jadłospisem

 

Poniedziałek i  wtorek.  1 faza

Śniadanie: szklanka ugotowanej kaszy jaglanej (lub ugotowanych czy tylko namoczonych w wodzie płatków owsianych), duża brzoskwinia
II śniadanie: Lodowy koktajl owocowy z truskawek, malin lub jagód
Obiad: sałatka z 180 g tuńczyka z puszki z pomidorem, ogórkiem i rzodkiewką, szklanka ugotowanego ryżu brązowego ze szklanką truskawek
PodwieczorekLodowy koktajl owocowy z truskawek, malin lub jagód
Kolacja: ugotowana pierś kurczaka (120 g w stanie surowym), szklanka ryżu brązowego lub kaszy jaglanej, szklanka lub więcej ugotowanej żółtej fasoli szparagowej

Środa i czwartek. 2 faza

Śniadanie: omlet z 3 białek jaj, pieczarek, fasolki szparagowej zielonej, smażony bez tłuszczu na nieprzywierającej patelni, ogórek
II śniadanie: 100 g łososia wędzonego, ogórki małosolne
Obiad: Zupa z pulpecikami z indyka i jarmużu, warzywa 2. fazy do wyboru
Podwieczorek: 100 g łososia wędzonego, rzodkiewki
Kolacja: sałataka z 180 g tuńczyka z puszki, sałaty, ogórków, rzodkiewek, seler naciowy i sosu ziołowego

Piątek, sobota i niedziela. 3 faza

Śniadanie: Czekoladowy pudding z chia lub smoothie owsiano-owocowe, pomidor
II śniadanie: Lody kokosowo-kakaowe lub 1/4 szklanki pestek słonecznika, ogórek
Obiad: Curry kokoswe z kurczakiem, ugotowany kalafior lub ogórki małosolne, szklanka malin, wiśni lub jagód
Podwieczorek: Lody kokosowo-kakaowe lub 2 łyżki humusu, seler naciowy
Kolacja: Sałatka z komosą i awokado (komosę można w tym przepisie pominąć, jak również zwiększyć ilość warzyw) + jajko na twardo

Do picia we wszystkich fazach: woda smakowa
Do picia w 2. i 3. fazie: kompot z rabarbaru dobrze schłodzony

Pamiętaj – podaję minimalne ilości warzyw, można je jeść bez ograniczeń.

Zobacz także:

cie

> Drukuj stronę w przyjaznym formacie

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Ewa K.

    Takiego jadłospisu nam trzeba było. Super, dziekujęmy

  • Ewa K.

    Ewo, czy można w jakiś sposób „wmieszać” zupę z „Weekendowego ataku”
    w jadłospis – (ten albo inny) w celu przyspieszenia opornego chudnięcia?:(

    • Tak, zupa (bez dodatku oliwy) może służyć jako dodatek warzywny w 1. i 3. fazie, a z oliwą w 3. fazie.

  • Ewa K.

    Dziękuję.