Jadłospis wegetariański

Nie każdy je mięso, nie każdy je lubi, a czasem mamy ochotę od niego odpocząć. Oto jadłospis, w którym rolę rolę białka przejmują rośliny strączkowe i jaja. 

Jak wygląda jadłospis diety przyspieszającej metabolizm w wersji wegetariańskiej? W fazie 1. i 3. rolę protein pełnią strączkowe, czyli fasola, cieciorka i soczewica (może być też bób). Natomiast w fazie 2. są to białka jaj, ewentualnie grzyby (raz w czasie fazy można jako proteiny zjeść grzyby). W tym momencie zazwyczaj pojawia się w pełni uzasadnione pytanie – co zrobić z nadmiarem żółtek? Kilka sugestii tutaj.
W związku z „jajeczną” 2. fazą nie uwzględniłam już jaj w 3. fazie, ale oczywiście można je jeść, np. w postaci szakszuki klasycznej, szakszuki zielonej czy sałatki z komosą.

Poniedziałek i wtorek – 1. faza

Śniadanie: batony jabłkowo-owsiane
II śniadanie: gruszka
Obiad: sałatka na ciepło z 1/2 szklanki ugotowanej soczewicy, szklanki ugotowanego ryżu brązowego i szklanki ugotowanej fasolki szparagowej żółtej + surówka w pomidora, szczypiorku i octu balsamicznego + jabłko
Podwieczorek: pomarańcza
Kolacja: szybka zupa z kaszą jaglaną

Środa i czwartek – 2. faza

Śniadanie: omlet z 3 białek jaj, fasolki szparagowej zielonej i kilku pieczarek oraz przypraw (smażymy bez tłuszczu na nieprzywierającej patelni), zamiast fasolki szparagowej mogą być szparagi
II śniadanie: ugotowane białko jaja, rzodkiewki
Obiad: zupa z pieczarek, szpinaku i brokułów
Przepis na zupę (na 4 porcje): Zagotować 3 l wody z 4 listkami laurowymi i 4 kulkami ziela angielskiego, wrzucić 1 kg obranych i pokrojonych na pół pieczarek, opakowanie mrożonego szpinaku w listkach, opakowanie mrożonych brokułów, posiekaną cebulę (można ją wcześniej podprażyć na suchej patelni), 3 pokrojone ząbki czosnku. Gotować do miękkości warzyw. Doprawić do smaku solą, pieprzem, papryką, oregano, majerankiem lub innymi ulubionymi przyprawami. 
Podwieczorek: ugotowane białko jaja, fasolka szparagowa zielona
Kolacja: jaja faszerowane warzywami (może być po prostu sałatka z 3 ugotowanych białek jaj i warzyw dozwolonych w 2. fazie)

Piątek, sobota i niedziela – 3. faza

Śniadanie: kokosowa owsianka ze śliwkami
II śniadanie: pasta z fasoli cytrynowo-ziołowa, kilka łodyg selera naciowego
Obiadzupa krem z kalafira i pora, grejpfrut
Podwieczorek: 1/4 szklanki pestek słonecznika, ogórek
Kolacja: pasztet z cieciorki, sałata z ogórkiem, rzodkiewką i pomidorem + sos winegret z 2 łyżek oliwy z oliwek

Zobacz także:

>Drukuj stronę w przyjaznym formacie<

Ewa

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam materiały niepublikowane na blogu oraz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.


Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • kasia

    Bardzo ciekawy jadłospis. Jak uzupełnić go o treningi 3x w tygodniu po 1,5 godziny?

  • Emilia

    Idealny post! Sama od piątku jem już jako białko fasolę z puszki bo mięso mi się totalnie przejadlo. Jadłospis na I fazę przyjmuję w całości, dziękuję. W II fazie wrócę do mięsa i tylko wtedy. Pozdrawiam

  • Madzia

    Dziękuję bardzo, spadłaś mi z nieba z tym postem 🙂 Właśnie przymierzałam się do drugiego podejścia do diety ale od jakiegoś czasu mięso jem max 1 raz w tygodniu i zastanawiałam się jak to zrobić. Ale widzę, że można i bez mięsa więc spróbuję.
    Mam tylko pytanie o ilość grzybów na porcję oraz czy fasolki szparagowej nie zaliczamy do białek? – (chcę schudnąć ok 7 kg)

    • Grzyby – ilość dowolna, można je stosować bez żadnych ograniczeń ilościowych. Fasolka szparagowa – traktowana jako warzywo.

  • Marzena

    Pani Ewo. Mam bardzo ważne pytanie odnośnie wielkości porcji. Ugotowałam dzisiaj gulasz z soczewicy według przepisu z książki Haylie Pomroy. Dałam półtorej szklanki surowej łuskanej soczewicy, gęstego gulaszu wyszły 3 pełne szklanki i 1/3. Czy dobrze myślę, że mogę zjeść pół szklanki potrawy na porcję? Mam wątpliwości, bo autorka diety każe przygotować gulasz z 4 szklanek ugotowanej soczewicy i podzielić to na 3 porcje (po półtorej szklanki gotowego gulaszu), a to wydaje mi się za dużo, jeśli na porcję przypada 1/2 szklanki gotowanych warzyw strączkowych.
    Zjadłam na kolację pół szklanki gulaszu i ogromną porcję surówki z kapusty pekińskiej z marchewką i cebulką, z dodatkiem soku z cytryny, ksylitolu i oleju z pestek winogron.
    Gulasz polecam, jest smaczny i sycący.

    • Pomroy nieźle machnęła się w tym przepisie, powinno być 1,5 szklanki ugotowanej soczewicy, a nie 4 szklanki.

      • Marzena

        Dziękuję za szybką odpowiedź. Dobrze, że pomyślałam zanim zjadłam. Resztę zamrożę na przyszły tydzień, szkoda zmarnować, bo jest naprawdę dobry.