Jak przetrwać 2. fazę diety przyspieszającej metabolizm? (1)

A beautiful young adult woman eats a raw piece of steak2. faza diety przyspieszającej metabolizm dla wielu osób stanowi najtrudniejszą część diety. Nie każdemu odpowiada menu składające się głównie z protein i warzyw. Na szczęście trwa tylko 2 dni i to, co dzieje się w czasie jej trwania ma kluczowe znaczenie dla procesu chudnięcia:

– spożywane białko zostaje przekształcone w aminokwasy łatwe do przerobienia na  mięśnie, a im więcej mięśni, tym szybszy metabolizm i więcej spalonego tłuszczu,
– odłożony tłuszcz  zostaje odblokowany i uwolniony do krwiobiegu.

Na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć, że rzadko kiedy zdarzało się, żeby moja waga w trakcie 2. fazy nie spadała w dół, najczęściej po pierwszym lub drugim dniu tej fazy pokazywała mniej, niekiedy nawet sporo mniej.

Jak umilić sobie 2. fazę diety?

  • Znajdź takie potrawy i produkty dozwolone w 2. fazie, które naprawdę lubisz.

Jako przekąskę proteinową lub jako danie obiadowe bardzo polecam indyka pieczonego w musztardzie. Jest soczysty i naprawdę smaczny. Co jakieś 2-3 tygodnie piekę kilogramową pierś indyka, kroję na porcje, pakuję każdą osobno w folię aluminiową i zamrażam. Potem plasterek indyka jadam jako przekąskę – posmarowny musztradą chrzanową z Kamisa i warzywami, najczęściej ogórkiem lub papryką. To jest naprawdę dobre. Zobacz też inne propozycje wędlin bez azotanów.

Jeśli lubisz szpinak, to polecam szpinak mrożony „1000 listków” Bonduelle. Są to mrożone liście, które po ugotowaniu wyglądają niemal jak przygotowane ze świeżego szpinaku. Przygotowuję go w następujący sposób: wkładam do naczynia, dosypuję trochę soli, pieprzu, papryczki chili, czosnku granulowanego i gałki muszkatołowej i wkładam na kilkanaście minut do kuchenki mikrofalowej. Tak samo można przygotować brokuły.

Już nie wspomnę o młodej kapuście, która jest ostatnio moim wielkim hitem na diecie.

Spróbuj poszukać swoich ulubionych smaków w 2. fazie. Może będzie to coś zupełnie innego, niż u mnie. Do wyboru są jeszcze na przykład fasolka szparagowa zielona i żółta, kapusta kiszona czy czerwona (dozwolone są wszystkie rodzaje kapusty), grzyby, seler naciowy, papryka. Może strzałem w dziesiątkę będzie duża porcja sałatki z ulubionych mieszanych warzyw z sosem z soku cytryny, octu balsamicznego i musztardy?

Jeśli chodzi o proteiny oprócz kurczaka i indyka, do wyboru jest jest jeszcze tuńczyk, dorsz, polędwiczki wieprzowe, schab i wołowina. Miłośnicy wędzonego łososia znajdą na blogu kilka przepisów z łososiem, a warto też zauważyć, że ryba ta występuje w wersji wędzonej na zimno i wędzonej na ciepło, które różnią się smakiem. Z kolei tuńczyka z puszki często mieszam z ogórkiem startym na tarce, przyprawami i musztardą i jem jako kolację, ale nadaje się też na przekąskę.

Polecam też mocno doprawione burgery z indyka, które mają tak niesamowity wyrazisty smak, że w ogóle się nie czuje, że jest to danie dietetyczne.

I co jeszcze jest ważne – warzywa jemy do woli i nie musimy ich w żaden sposób ograniczać.

  • Urozmaicaj

Do mięsa obiadowego przygotuj nie tylko np. szpinak, ale także trochę fasolki szparagowej i brokułów. Kiedy jesz białkową przekąskę, dorzuć do niej pokrojone kawałki ogórka, papryki, selera naciowego, rzodkiewki. Widząc talerz pełen różnych produktów, nie będziesz mieć świadomości ograniczeń.

  • Przygotuj ciekawe przekąski 

To rady z amerykańskiego forum diety przyspieszającej metabolizm. Można wykorzystać któryś z moich przepisów na klopsiki z kurczaka lub po prostu dowolne zmielone mięso wymieszać z białkiem jaja, przyprawami i warzywami, napełnić nim nieprzywierające formy na muffinki i piec ok. 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Podobnie można przygotować mini-omleciki w foremkach muffinkowych – białko jaja zmieszać z przyprawami i warzywami (np. szpinakiem, papryką, brokułami) i również zapiekać w piekarniku.

  • Mocno doprawiaj

Kiedy nie można używać tłuszczu, w jakiś inny sposób trzeba zapewnić smak. Tym sposobem mogą być urozmaicone i szczodrze dodawane przyprawy. Zachęcam do dokładnego obejrzenia półki z przyprawami i być może zakupu kilku nowości dla urozmaicenia kuchni 2-fazowej. Kolejna wspaniała opcja to świeże zioła bez problemu dostępne w supermarketach.
Wszystkie te zioła, przyprawy poza walorami smakowymi mają wiele właściwości zdrowotnych, w tym wspomagających odchudzanie.

Zobacz także:

A Wy – jakie macie sposoby na fazę nr 2 czy też ulubione dania?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.