Jak przetrwać święta będąc na diecie?

Easter table setting with tulips and eggsŚwięta to ogromne wyzwanie dla osób pozostających na diecie. Jednak Wielkanoc szczęśliwie wypada w niedzielę, kiedy (w większości wypadków) jesteś w trakcie 3. fazy diety, co oznacza, że możesz wybrać ze świątecznego stołu jakieś danie zgodne z zasadami diety. Co konkretnie?

– wszelkiego rodzaju domowe wędliny, mięsa i pieczenie (kupione w sklepie na pewno zawierają konserwanty),
– mięsa i ryby smażone czy duszone, bez panierki i sosów zawierających masło, śmietanę itp.,
– jaja, np. w majonezie, zwłaszcza tym domowej roboty,
– surówki i sałatki, z dozwolonych składników, bez śmietany,
– bigos – jest w miarę OK, tyle że bez chleba.

Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, nie sięgajmy po wielkanocne baby, ale zróbmy sobie deser zgodny z 3. fazą, np. grejpfrut pieczony z cynamonem czy maliny/jagody (z mrożonki) ze stewią i orzechami lub masłem migdałowym.

Jeśli chodzi o surówki i sałatki, możemy odłożyć część (lub poprosić osobę je przyrządzającą) przed dodaniem niedozwolonych składników typu kukurydza czy śmietana i doprawić po swojemu, np. oliwą z oliwek. Akurat warzywa można jeść bez ograniczeń, a będą idealnym dodatkiem do mięs.

Możemy także odrobinę pozamieniać fazy diety, tak aby móc cieszyć się obfitością świątecznego stołu także w wielkanocny poniedziałek (H. Pomroy dopuszcza takie „machlojki” w okolicach świąt):

  • poniedziałek – faza 3.
  • wtorek – faza 1.
  • środa – faza 2.
  • czwartek – faza 2. i do końca tygodnia już standardowo.

Ja mam o tyle komfortową sytuację, że święta spędzam w domu, więc sama sobie wszystko przygotuję. Będzie: indyk pieczony na soli, jaja faszerowane pieczarkami, sałatki oraz humus – typowa potrawa polskiej kuchni wielkanocnej 😉 Rodzina dostanie także sernik, żurek i białą kiełbasę.

Wesołych Świąt!

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Agnieszka

    Ja dziś poplynelam podczas przygotowań do Świat, które robię u siebie dla 9 osób. I musialam podczas przygotowań próbować i dojadalam resztki trzech różnych „faszerow” do jajek itp ;). Święta się nawet nie zaczely a ja się czuję przejedzona, przysznymi ale całkiem poza dietą daniami 🙁 Jutro juz z całego stołu wybiorę zgodnie z fazą trzecią. Ale i tak czuję, ze pofolgowalam sobie za bardzo… 🙁 Niemniej życzę wszystkim radosnych, rodzinnych (i bez poczucia winy po) Świat!!