Jambalaya

Przepyszne danie jednogarnkowe. Kompilacja warzyw, ryżu i dwóch rodzajów mięsa tworzy doskonałe danie. Kabanosy z kurczaka stanowią kropkę nad „i”- nadają nutkę wędzonki.

Jambalaya-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. Składniki na 6 porcji. Na obiad lub kolację.

Składniki:

  • 480 filetów z piersi kurczaka,
  • 240 gram kabanosów z kurczaka bez konserwantów z Biedronki (lub innej wędliny bez azotanów),
  • duża cebula,
  • 2 łodygi selera,
  • duża papryka,
  • cukinia (można pominąć),
  • 2 ząbki czosnku,
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki + dodatkowo do posypania gotowego dania,
  • duży listek laurowy,
  • puszka pomidorów,
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • 1 i 3/4 szklanki bulionu z kurczaka lub wody,
  • szklanka ryżu brązowego, surowego,
  • sól morska, pieprz cayenne.
  1. Rozgrzej dużą, głęboką (najlepiej nieprzywierającą) patelnię z przykrywką.
  2. Cebulę i czosnek posiekaj, paprykę pokrój w niedużą kostkę, seler na plasterki.
  3. Wrzuć warzywa na patelnię i smaż na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając (można podlać wodą), aż cebula się zeszkli.
  4. Kurczaka pokrój w niedużą kostkę. Wrzuć go na patelnię. Dodaj także cukinię pokrojoną w kostkę, natkę, listek laurowy i pieprz cayenne (ostrożnie, jest naprawdę ostry). Podsmażaj, aż kurczak się zetnie (straci różowy kolor).
  5. Dodaj pomidory, koncentrat wymieszany z bulionem (wodą) oraz ryż. Posól do smaku. Wymieszaj całość dokładnie i gotuj na wolnym ogniu pod przykryciem jeszcze pół godziny.
  6. W międzyczasie pokrój kabanosy na plasterki. Wrzuć je rozgrzaną patelnię i podsmażaj, aż się zrumienią. Dorzuć do reszty potrawy, gdy będzie już gotowa, na talerzu posyp całość natką pietruszki.

Jambalaya (czyt. dżambalaja) to potrawa kuchni luizjańsko-kreolskiej, z wpływami hiszpańskimi (paella) i francuskimi. Występuje w wielu odmianach, główne składniki to ryż, warzywa i krewetki bądź kurczak, często też towarzyszy mu kiełbasa. Przepis zaczerpnęłam od ze strony Pomroy, wprowadziłam jednak kilka modyfikacji.

To tzw. potrawa jedno garnkowa. Pewnie niektórzy zdziwią się, że występuje w niej tylko szklanka surowego ryżu na 6 porcji, ale gdyby było go więcej, zaburzyłoby to proporcje i smak dania, a ten jest po prostu doskonały. Kompilacja warzyw, ryżu i dwóch rodzajów mięsa tworzy doskonałe danie. Kabanosy z kurczaka stanowią kropkę nad „i”- nadają nutkę wędzonki. I tak, jak można mieć wątpliwości, co do spożywania kabanosów z Biedronki w fazie 2., tak w 1. jest na pełne błogosławieństwo – kiełbaski z kurczaka znajdują się na liście 1. fazy Pomroy.

Danie jest bardzo sycące. Polecam!

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.