Keczup domowy najlepszy

Dodatek do dań fazy 1 i 3.

Składniki:

  • 360 g koncentratu pomidorowego,
  • 1/4 szklanki octu z jabłek lub octu winnego,
  • 1/4 szklanki wody,
  • 2 łyżeczki stewii,
  • pół łyżki musztardy,
  • pół łyżeczki soli morskiej,
  • pół łyżeczki cynamonu,
  • 1/4 łyżeczki czosnku granulowanego,
  • 1/8 łyżeczki zmielonych lub utłuczonych w moździerzu goździków.

keczup11. Wszystkie składniki zmiksować.
2. Schłodzić w lodówce przynajmniej 2 godziny, żeby smaki się przegryzły.
3. Przechowywać w lodówce w zamkniętym pojemniku.

Przepis ze strony www H. Pomroy

Mój komentarz:
Smak tego keczupu przerósł moje najśmielsze oczekiwania! Przypomina ten ze sklepu, z tym, że jest lepszy. Ma zdecydowany, bogaty smak i nie zawiera chemicznych dodatków.
Można stosować jako dodatek w fazie 1. i 3., bez ograniczeń. Szczególnie w fazie 1., w trakcie której niedozwolone są tłuszcze, może stanowić ciekawe urozmaicenie – np. jako dip do maczania warzyw lub dodatek do mięsa obiadowego. Jeśli reszta rodziny jada keczup, na pewno nie pogardzi tą domową wersją.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.