Klopsiki z kurczaka po tajsku


Danie fazy 1, 2 lub 3. Na obiad, kolację, a w fazie 2. także jako przekąska. 

4 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • 500 gram piersi kurczaka
  • jedna cebula dymka
  • białko z jednego jaja
  • łyżka musztardy
  • ząbek czosnku
  • łyżeczka świeżego imbiru startego na tarce (można zastąpić szczyptą imbiru w proszku)
  • 0,5 – 1 łyżeczka curry
  • przyprawy: sól, pieprz

klops11. Pierś z kurczaka zmiksować, np. w blenderze
2. Cebulę dymkę posiekać drobno wraz ze szczypiorkiem i dodać do kurczaka.
3. Wymieszać z pozostałymi składnikami.
4. Wykładać na blachę do pieczenia kulki za pomocą łyżeczki maczanej w zimnej wodzie (masa klei się).
4. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut. Warto na dnie piekarnika postawić blaszkę z wodą – dzięki parującej wodzie temu kulki nie będą suche.

Mój komentarz:
Kolejna odsłona klopsików z kurczaka. Kulki curry już podczas pieczenia pachną wręcz nieziemsko! Trudno uwierzyć, że to danie surowej 2. fazy.
Serwujemy z porcją warzyw. Chodzi mi też po głowie pomysł wrzucenia klopsików do zupy-kremu z warzyw, pomyślę o tym w najbliższym czasie.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.