Kokosowe brownie

Mocno czekoladowe, lekko kokosowe, pyszne brownie. Wypiek iście luksusowy, mimo że dietetyczny. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Na przekąskę lub śniadanie – składniki na 12 porcji.

Składniki:

  • 150 g oleju kokosowego nierafinowanego,
  • 4 czubate łyżki ciemnego kakao,
  • 170 g ksylitolu,
  • 3 jaja w temperaturze pokojowej,
  • 100 g mąki kokosowej,
  • szczypta soli,
  • opcjonalnie: łyżeczka ekstraktu z wanilii
  1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 160 stopni.
  2. Olej kokosowy podgrzać i wymieszać z kakao.
  3. Jaja krótko zmiksować z ksylitolem (tylko do połączenia składników).
  4. Olej z kakao oraz jaja z ksylitolem wymieszać, dodać resztę składników (w tym momencie masa mocno stężeje, co jest sprawką oleju kokosowego).
  5. Małą foremkę (np. 20 x 30 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć na nią masę. Ze względu na gęstość, można to zrobić ręką. Powierzchnię wyrównać, np. zwilżoną łyżką.
  6. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 160 stopni i piec ok. 25 minut. Ciasto powinno być upieczone, ale wilgotne w środku. W czasie stygnięcia brownie tężeje, gorące wydaje się miękkie. Grunt to nie piec za długo, żeby nie było suche w środku.

Mój komentarz:
Koncepcję przepisu podsunęła mi Agnieszka (w naszej facebookowej grupie). Kolejne brownie na blogu (obok metabolicznego i dyniowego), ale to, na bazie oleju kokosowego i mąki kokosowej jest zdecydowanie najbardziej rozpustne, tzn. zupełnie niekojarzące się z dietą. Intensywnie czekoladowe i lekko kokosowe, zdecydowanie dla wielbicieli smaku mąki kokosowej. Dobrze się komponuje z kawą zbożową i kwaskowatymi owocami, czyli np. z wiśniami, porzeczką, jeżynami (wersja śniadaniowa).

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Agnieszka Krajewska

    Postanowiłam dziś zrobić, z myślą o przekąsce na jutrzejszą trzecią fazę. Jako, że mieszkam sama i nikt nie pomoże mi tego zjeść, zmiejszyłam składniki o połowę. Byłam przekonana, że mam w szafie mąkę kokosową, ale okazało się, że to jęczmienna. Zrobiam więc pół na pół z wiórkami kokosowymi. Pachnie obłędnie i wystawia na pokuszenie moją silną wolę. Muszę wytrzymać do jutra!

  • Kasia83

    Ze zmielonymi wiorkami kokosowymi zamiast maki kokosowej tez wychodzi pyszne:)

  • Justyna Jeka

    w opisie podano że wychodzi 12 porcji. Ile mogę zjeść na śniadanie a ile na przekąskę?

  • Justyna Jeka

    czy to ciasto nie jest za słodkie? nie próbowałam przed upieczeniem surowego ale po jest ciężkie do zjedzenia z racji słodyczy.

  • Marzena

    Czy to ciasto można mrozić? Nie zjem całego sama, a nie chcę, żeby się zmarnowało, bo składniki do tanich nie należą.