Przepisy

Kompot z rabarbaru

Smak rabarbaru to dla wielu z nas wspomnienie dzieciństwa. Wypicie pysznego, słodkiego kompotu w czasie diety może stanowić wielką atrakcję zwłaszcza w 2. fazie diety przyspieszającej metabolizm.

 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolony  w 2. i 3. fazie bez ograniczeń.

Składniki:

  • 2 litry wody,
  • 0,5 kg rabarbaru,
  • 3-4 łyżki ksylitolu,
  • opcjonalnie: kilka goździków, łyżeczka cynamonu lub kawałek kory cynamonowej.
  1. Zagotuj wodę.
  2. Umyty rabarbar pokrój w 2-3 centymetrowe kawałki i wrzuć do gotującej się wody. Ewentualnie dodaj także goździki i cynamon.
  3. Gotuj całość 15-20 minut do miękkości rabarbaru.
  4. Posłodź ksylitol do smaku.

Mój komentarz:
Smak rabarbaru to dla wielu z nas wspomnienie dzieciństwa. Wypicie pysznego, słodkiego kompotu z rabarbaru w czasie diety stanowić wielką atrakcję zwłaszcza w 2. fazie diety przyspieszającej metabolizm. Teoretycznie można go pić bez ograniczeń, jednak ze względu na zawarty w rabarbarze kwas szczawiowy warto zachować umiar. Mimo wszystko szkoda, że rabarbar nie jest dostępny przez cały rok.




Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.