Przepisy

Kulki orzechowo-czekoladowe

Kiedy słyszysz, że coś jest bez cukru, nabiału i glutenu, zastanawiasz się, jak to smakuje i czy na pewno dobrze. Te kulki wymykają się stereotypom – smakują doskonale i kompletnie niedietetyczne, jak najlepsze trufle.

 

Danie diety przyspieszającej metabolizm, dozwolone w 3. fazie. Składniki na 16 kulek, jedna porcja to 4 kulki. Mogą przekąską (warto dorzucić wówczas warzywa) lub dodatkiem do dania głównego.

Składniki:

  • 1 szklanka mieszanych orzechów (u mnie mieszanka włoskich, laskowych i nerkowców),
  • 1 łyżka kakao,
  • 1 łyżka ksylitolu,
  • 2 łyżeczki ekstraktu wanilii (można pominąć),
  • 1 łyżka płynnego oleju kokosowego (czyli lekko podgrzanego),
  • garść wiórków kokosowych lub zmielonych orzechów do obtoczenia.
  1. Orzechy, ksylitol, ekstrakt wanilii i kakao zmiksować do konsystencji grubej soli,
  2. Dodajemy olej i mieszamy.
  3. Formujemy kuleczki wielkości „rafaello”.
  4. Obtaczamy delikatnie w wiórkach kokosowych lub mielonych orzechach. Aby wiórki lepiej przylgnęły, zwilżałam kuleczki wodą.
  5. Przechowywać w lodówce.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi od Joanny, czytelniczki, której jadłospisy publikowałam wielokrotnie na blogu. Kulki mają intensywny orzechowy smak z nutką kakao, a dodatek ekstraktu nadał im lekko alkoholowy posmak (uwaga – nie spodobało się to dzieciom, dorosłym jak najbardziej tak). Kojarzą mi się z kuchnią wegańską w nurcie row food. Kiedy słyszysz, że coś jest bez cukru, nabiału i glutenu, zastanawiasz się, jak to smakuje i czy na pewno dobrze. Te kulki wymykają się stereotypom – smakują doskonale i kompletnie niedietetyczne, jak najlepsze trufle.



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

8 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *