Kulki orzechowo-czekoladowe

Kiedy słyszysz, że coś jest bez cukru, nabiału i glutenu, zastanawiasz się, jak to smakuje i czy na pewno dobrze. Te kulki wymykają się stereotypom – smakują doskonale i kompletnie niedietetyczne, jak najlepsze trufle.

kulki-orzechowo-czekoladowe-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm, dozwolone w 3. fazie. Składniki na 16 kulek, jedna porcja to 4 kulki. Mogą przekąską (warto dorzucić wówczas warzywa) lub dodatkiem do dania głównego.

Składniki:

  • 1 szklanka mieszanych orzechów (u mnie mieszanka włoskich, laskowych i nerkowców),
  • 1 łyżka kakao,
  • 1 łyżka ksylitolu,
  • 2 łyżeczki ekstraktu wanilii (można pominąć),
  • 1 łyżka płynnego oleju kokosowego (czyli lekko podgrzanego),
  • garść wiórków kokosowych lub zmielonych orzechów do obtoczenia.
  1. Orzechy, ksylitol, ekstrakt wanilii i kakao zmiksować do konsystencji grubej soli,
  2. Dodajemy olej i mieszamy.
  3. Formujemy kuleczki wielkości „rafaello”.
  4. Obtaczamy delikatnie w wiórkach kokosowych lub mielonych orzechach. Aby wiórki lepiej przylgnęły, zwilżałam kuleczki wodą.
  5. Przechowywać w lodówce.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi od Joanny, czytelniczki, której jadłospisy publikowałam wielokrotnie na blogu. Kulki mają intensywny orzechowy smak z nutką kakao, a dodatek ekstraktu nadał im lekko alkoholowy posmak (uwaga – nie spodobało się to dzieciom, dorosłym jak najbardziej tak). Kojarzą mi się z kuchnią wegańską w nurcie row food. Kiedy słyszysz, że coś jest bez cukru, nabiału i glutenu, zastanawiasz się, jak to smakuje i czy na pewno dobrze. Te kulki wymykają się stereotypom – smakują doskonale i kompletnie niedietetyczne, jak najlepsze trufle.

Zapraszam do zamkniętej grupy na Facebooku „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie”

Tak, chcę się zapisać

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Magda

    przepyszne, najlepsza słodkość jaką jadłam na diecie. Pycha!

  • To może dodać ciut więcej oleju?

  • Dobrze, że smak w porządku 🙂

  • Kasia Hanna Selaszuk

    Pysznie wygladaja! na pewno zrobie na niedziele! mam pytanie: czy nadaja sie na przekaske, ile ich mozna zjesc?

    • Jak najbardziej, pod zdjęciem zawsze podaję informację o ilości, jaką można zjeść na porcję.