Kurczak cytrynowy

Danie fazy 1, 2 i 3 diety przyspieszającej metabolizm – na obiad lub na kolację.
Szczególnie polecany w fazie 2. jako mięso obiadowe lub przekąska.
8 porcji dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • 1 kg piersi kurczaka,
  • 1 cytryna,
  • 3 ząbki czosnku,
  • sól, pieprz, papryczka chili.

27maja11. Piersi kurczaka pokroić wzdłuż na szerokie paski.
2. Cytrynę dokładnie wyszorować pod gorącą wodą, zetrzeć z niej skórkę i wycisnąć sok. Czosnek drobno posiekać.
3. Sok i skórkę z cytryny, czosnek, sól oraz pieprz połączyć ze sobą, a następnie włóżyć do tej marynaty kurczaka i dokładnie wymieszać całość. Odstawić na 2-3 godziny, a najlepiej na noc do lodówki.
4. Przełożyć kurczaka do formy do pieczenia i piec (bez przykrycia) przez 30 minut w piekarnku nagrzanym do 180 stopni. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby także upieczenie w rękawie, ale akurat nie miałam w domu.
5. Przed podaniem posypać papryczką chili.

Przepis pochodzi z „Prześlij przepis”, z moimi modyfikacjami.

Mój komentarz:
Ten sposób przyrządzenia bardzo mi się podoba ze względu na intensywny cytrusowy aromat. Wyraźny, mocny smak –  oto, czego nam potrzeba w fazie nr 2. Bardzo dobrze pasuje jako składnik sałatki składającej się z sałaty i/lub szpinaku, ogórka, papryki.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.