Kurczak kokosowy z pieczonymi warzywami

Słodki smak pieczonych warzyw korzeniowych podrasowany aromatem kokosa – niebiańsko dobre danie… Dietetyczne, gdyby ktoś pytał 🙂

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Na obiad lub kolację. 4 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • 480 gram piersi kurczaka,
  • 2 buraki,
  • 2 marchewki,
  • patat (słodki ziemniak),
  • 2 łyżki oleju kokosowego,
  • przyprawy do warzyw: sól, papryka, bazylia, czosnek granulowany, oregano, kolendra
  • przyprawy do kurczaka: sól, pieprz, chili, czosnek granulowany.

dieta przyspieszająca metabolizm / kokoswy kurczak1. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni.
2. Marchewki pokroić na plasterki o grubości 0,5 cm.
3. Buraki i pataty obrać, następnie pokroić w grubą kostkę. Warzywa wyłożyć na dużej blasze, posypać przyprawami i piec w piekarniku przez ok. 40 minut do miękkości buraków (pieką się najdłużej).
4. Na dużej patelni rozgrzać łyżkę oleju kokosowego. Wrzucić na patelnię filety z kurczaka oprószone przyprawami i smażyć kilka minut z każdej strony.
5. Usmażonego kurczaka zdjąć z patelni, następnie na tej samej patelni rozgrzać pozostałą łyżkę oleju kokosowego, wrzucić upieczone warzywa i smażyć przez 5 minut od czasu do czasu mieszając.
6. Porcję kurczaka podawać z porcją usmażonych warzyw.

Mój komentarz:
Inspiracją do powstania tego dania była zapiekanka z buraków, dyni i marchwi – danie 1. fazy diety. Zamieniłam dynię na pataty, dorzuciłam kurczaka i podrasowałam całość olejem kokosowym. Wyszło niebiańsko dobre danie… Dietetyczne, gdyby ktoś pytał 🙂

Kilka uwag na tematu oleju kokosowego – z tego, co zauważyłam różną się smakiem. Na przykład taki olej kokosowy ma wyraźny smak i zapach kokosa. Kiedyś z kolei miałam pure coconut oli taki i on nie miał absolutnie żadnego smaku ani zapachu, był zupełnie neutralny.

Do tego dania polecam olej, który ma wyraźny aromat kokosa, ponieważ jego egzotyczny aromat idealnie współgra ze słodkim smakiem pieczonych warzyw korzeniowych.

Do takiego dania 3-fazowego można jeszcze zjeść owoc i dowolną ilość warzyw.

Tekst powstał na podstawie materiałów ze strony www H. Pomroy.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.