Kurczak z ryżem po kolumbijsku

Autentyczny kolumbijski przepis opracowany przez Kolumbijkę – fankę diety przyspieszającej metabolizm. Arroz con pollo to sycące, aromatyczne danie jednogarnkowe z ryżem, dwoma rodzajami mięsa i warzywami. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. Na obiad lub na kolację. Składniki na 4 porcje. 

Składniki:

    • 240 g piersi z kurczaka,
    • 240 g polędwiczki wieprzowej, pokrojonej na kawałki wielkości kęsa,
    • 1,5 szklanki ryżu brązowego,
    • duża cebula, posiekana,
    • mała papryka czerwona,
    • mała papryka żółta,
    • mała papryka zielona,
    • duża marchew, pokrojona na cienkie plasterki,
    • 6 ząbków czosnku, zmiażdżonych,
    • 2 duże pomidory lub puszka pomidorów krojonych,
    • szklanka zielonej fasolki szparagowej, pokrojonej na kawałki,
    • przyprawy: sól, czarny pieprz, papryka w proszku słodka, kurkuma, czosnek granulowany.
  1. Nalej do garnka tyle wody, by zakryła piersi kurczaka, dodaj do wody łyżeczkę soli, łyżeczkę papryki, 1/2 łyżeczki czosnku i 1/2 łyżeczki pieprzu. Zagotuj, włóż piersi kurczaka (w całości), przykryj i gotuj na średnim ogniu przez 15 minut. Następnie wystudź i porwij ręcznie kurczaka na kawałki.
  2. Ryż ugotuj w osolonej wodzie prawie do miękkości (potem będzie jeszcze chwilę gotowany).
  3. W międzyczasie do dużego garnka wlej 1/2 szklanki wody, cebulę, czosnek, łyżeczkę kurkumy, 2 łyżeczki papryki, 1/2 łyżeczki czosnku, 1/2 łyżeczki pieprzu i 2 łyżeczki soli. Wymieszaj i gotuj 3 minuty bez przykrycia.
  4. Dodaj pokrojoną polędwiczkę, podlej 1/2 szklanki wody i gotuj pod przykryciem przez 5 minut.
  5. Dodaj paprykę, fasolkę szparagową i marchew. Gotuj pod przykryciem kolejne 10 minut, aż warzywa będą miękkie.
  6. Pomidory świeże/pomidory w puszce zmiksuj.
  7. Gdy warzywa będą miękkie, dodaj do nich zmiksowane pomidory, porwanego kurczaka oraz ryż.
  8. Zamieszaj, gotuj jeszcze 10 minut na niewielkim ogniu i podawaj. Można mrozić.

Mój komentarz:
Jest to przepis kuchni kolumbijskiej dostosowany do diety przyspieszającej metabolizm, ale zupełnie nie czuć, że jest dietetyczny – tam, gdzie występuje sos pomidorowy, mamy wrażenie „tłustości”.

Danie jest dość nietypowe, bo łączy 2 rodzaje mięsa – kurczaka i wieprzowinę. Jak na moje oko, widać w nim wyraźne echa hiszpańskiej paelli (Kolumbia to dawna kolonia hiszpańska). Może trochę uciążliwe jest to, że kurczaka, ryż i całą resztę gotujemy najpierw osobno, jednak można też przekuć to na zaletę i część potrawy przygotować wcześniej czy wykorzystać zapas ryżu lub kurczaka z wcześniejszych posiłków.

Laura, autorka przepisu, prowadzi fanpage oraz kanał na YouTube poświęcone zdrowemu odżywianiu, w języku hiszpańskim i czasem angielskim (adresy: https://www.facebook.com/metamorfosisbylaw oraz https://www.youtube.com/channel/UCzdWSpBGqkShXVnoxeB4G_A)

Ewa

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam materiały niepublikowane na blogu oraz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.


Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Marzena

    Nowy przepis do wypróbowania. Danie wygląda smakowicie i na pewno przygotuję je w przyszłym tygodniu.

  • Marzena

    Niestety kurkuma i to w tak dużej ilości, to nie dla mnie. Na szczęście szybko się zorientowałam (pkt. 3 przepisu) i zrezygnowałam z dalszego dodawania składników. Zrobiłam to danie, ale bez kurkumy, zastąpiłam ją curry. Wiem, że to nie to samo, ale w takim połączeniu zjadłam ze smakiem.

    • I tak zmniejszyłam jej ilość o połowę w porównaniu z oryginalnym przepisem. Curry też jest OK, najważniejsze, żeby smakowało.