Kurczak z cukinią i papryką – tylko 3 składniki

Proste danie tylko z 3 składników (nie licząc przypraw i oleju do smażenia) – smaczne, lekkie i szybkie w przygotowaniu. A przede wszystkim przyjazne dla metabolizmu 👍 W wersji wegetariańskiej/wegańskiej można użyć cieciorki zamiast kurczaka. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 4 porcje. Na obiad lub kolację. 

Składniki:

  • 480 g piersi z kurczaka,
  • 2 małe cukinie,
  • 1 czerwona papryka,
  • sól, pieprz, czosnek, papryka ostra i słodka,
  • 6 łyżek oleju do smażenia,
  • opcjonalnie: natka do posypania na talerzu.
  1. Kurczaka pokroić w drobną kostkę i przyprawić solą, pieprzem, czosnkiem, papryką słodką lub ostrą.
  2. Cukinię pokroić w kostkę, paprykę w paski.
  3. Na patelni rozgrzać 3 łyżki oleju, usmażyć na nim kurczaka (potrwa to ok. 10 min.)
  4. Gdy kurczak będzie już usmażony, przełożyć go do miseczki.
  5. Na tej samej patelni rozgrzać pozostałe 3 łyżki oleju, wrzucić cukinię i paprykę, doprawić do smaku podobnie jak kurczaka solą, pieprzem, czosnkiem, papryką słodką lub ostrą. Można też po kilku minutach smażenia dolać 100 ml wody.
  6. Dusić warzywa ok. 10 minut (aż będą miękkie, ale wciąż chrupkie), następnie dodać kurczaka, dusić całość przez chwilę, podawać.
  7. Opcjonalnie posypać na talerzu natką pietruszki.

Wersja dla 1. fazy: pominąć olej, „smażyć” na wodzie lub wywarze z warzyw.

Mój komentarz:
To jedno z tych dań, które można przygotować na szybko wracając popołudniu z pracy. Co ważne – posmakuje całej rodzinie, więc będą na diecie nie trzeba już gotować dla nich osobno (przetestowałam na swojej, dzieci również nie grymasiły, tylko szybko wymiotły talarze).

Warto je przyrządzać szczególnie w sezonie, gdy cukinia i papryka są stosunkowo tanie (zimą niestety ich ceny bywają wysokie). Można także zamrozić w porcjach.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.