Łódeczki z łososiem

To danie smakuje równie dobrze jak wygląda. Można je postawić na imprezowym stole i z pewnością nikt nie zorientuje się, że to danie dietetyczne, od którego się chudnie. 

lodeczki-losos-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dla fazy 2. Porcja na jeden posiłek główny lub dwie przekąski. Pasuje też do fazy 3., jako porcja białka na posiłek główny.

Składniki:

  • 100-180 g wędzonego łososia*,
  • 3 -4 łyżki soku z cytryny lub limonki,
  • kilka liści sałaty rzymskiej (u mnie wersja mini) lub innej sałaty,
  • 2 łyżki drobno posiekanej czerwonej cebuli,
  • kawałek ogórka długości ok. 10 cm,
  • 1/3 czerwonej papryki,
  • świeżo zmielony czarny pieprz,
  • opcjonalnie: koperek, natka (niestety nie miałam).

* wg zasad diety powinno być 180 g łososia, ale przyznam, że często jadam 100 g, ponieważ 1) tyle jest w opakowaniu i tak jest wygodnie, 2) 180 tak tłustej ryby to naprawdę wielka porcja! Jeśli masz ochotę tyle zjeść, to jest to jak najbardziej zgodne z zasadami. Natomiast porcji przekąskowych nie radzę zmniejszać.

  1. Łososia drobno pokroić, wrzucić do miski.
  2. Dodać sok z cytryny i drobno posiekaną cebulę.
  3. Ogórka i paprykę drobno pokroić, dodać do łososia.
  4. Całość wymieszać, dodać pieprz do smaku, ewentualnie zieleninę.
  5. Nakładać sałatkę na liście sałaty.

Mój komentarz:
Danie, które smakuje równie dobrze jak wygląda! Można je postawić na imprezowym stole i z pewnością nikt nie zorientuje się, że to danie dietetyczne, od którego się chudnie.

Jako warzyw można użyć selera naciowego lub rzodkiewki, a jako łódeczek cykorii lub innej sałaty. Można także warzywami z łososiem nadziewać ogórka lub paprykę.

Ewa



Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.