Łosoś pieczony z porem i pomidorkami

Pieczony łosoś to synonim bardzo szybkiego obiadu, bo samo pieczenie trwa raptem 15 minut. Z porem i pomidorkami koktajlowymi smakuje znakomicie. 

Zobacz także:

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 4 porcje. Na obiad lub kolację. 

Składniki:

  • 720 g filetów z łososia,
  • 1 por,
  • 4 łyżki oliwy z oliwek,
  • 300-400 g pomidorków koktajlowych,
  • łyżki soku z cytryny,
  • plasterki cytryny,
  • koperek lub natka.
  1. Piekarnik nagrzać do 220 stopni C.
  2. Filety z łososia opłukać i osuszyć, pokroić na 4 porcje, odciąć skórkę.
  3. Doprawić solą, pieprzem, wysmarować każdą porcję 1 łyżką soku z cytryny i 1 łyżką oliwy.
  4. Por przekroić wzdłuż na pół, dokładnie opłukać. Osuszyć i pokroić na ok. 2 cm kawałki. Ułożyć na dnie naczynia żaroodpornego (lub blaszki) posmarowanego 2 łyżkami oliwy, doprawić solą, pieprzem.
  5. Na porach ułożyć filety łososia, posypać je posiekanym koperkiem lub natką (można też posypać po upieczeniu).
  6. Obłożyć plasterkami cytryny oraz pomidorkami koktajlowymi.
  7. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 15 minut.

Mój komentarz:
To obiad błyskawiczny, a jednocześnie dość wykwintny. Jako obiad w 3. fazie diety przyspieszającej metabolizm można uzupełnić sałatą z ogórkiem, rzodkiewką itp. i sosem winegret oraz owocem na deser. Do kolacji można dodać pół szklanki ugotowanego ryżu dzikiego lub komosy.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.