Makaron z sosem bolognese

Makaron z sosem na diecie? Czemu nie. Sos pomidorowy jak zwykle sprawia, że trudno domyśleć się, że danie nie zawiera tłuszczu. To jedno z tych dań, które z chęcią zje cała rodzina, także dzieci. 

bolognese_metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. Składniki na 4 porcje. Na obiad lub kolację.

Składniki:

  • 4 szklanki makaronu orkiszowego (dostępny m.in. w Biedronce),
  • 480 gram chudej mielonej wołowiny, bez dodatków chemicznych, np. takiej (może być też chude mielone mięso z indyka),
  • cebula,
  • ząbek czosnku,
  • marchewka,
  • 2 łodygi selera naciowego,
  • puszka pomidorów krojonych (400 gram),
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • sól morska, świeżo zmielony czarny pieprz,
  • łyżeczka suszonego oregano.
  1. Ugotuj makaron wg przepisu na opakowaniu. Makaron orkiszowy prawie nie zwiększa objętości, więc z 4 szklanek surowego wyjdą 4 szklanki ugotowanego.
  2. Na dużej patelni rozgrzej kilka łyżek wody (może być też dowolny bulion). Pokrój drobno cebulę i czosnek, wrzuć na patelnię.
  3. Marchew zetrzyj na tarce, seler drobno pokrój i dodaj do cebuli i czosnku. Obsmażaj warzywa przez kilka minut.
  4. Dodaj do warzyw mięso i smaż co jakiś czas mieszając, aż zmieni kolor na brązowy.
  5. Następnie dodaj do mięsa pomidory w puszcze, koncentrat pomidorowy wymieszany ze szklanką wody oraz przyprawy.
  6. Doprowadzić do wrzenia, następnie zmniejszyć ogień i dusić pod przykryciem przez 30-40 minut.
  7. Podawać z makaronem. Do takiego obiadu jemy jeszcze warzywa (np. surówkę) oraz owoc na deser.

Wariant dla fazy 3: zamiast na wodzie (bulionie) warzywa podsmażać na 3 łyżkach oliwy z oliwek. Zamiast makaronu użyć ziaren dozwolonych w 3. fazie, ale tylko do kolacji, bo do obiadu nie jemy ziaren. Jeśli chcemy zjeść makaron na obiad, użyjmy makaronu konjac. Wersja sosu dla 1. i 3. fazy nie różnią się smakiem.

Przepis inspirowany recepturą z Kwestii Smaku. 

Mój komentarz:
Makaron z sosem na diecie? Czemu nie? Może to być nawet spaghetti, bo w takiej formie makaron orkiszowy również występuje. Sos pomidorowy jak zwykle sprawia, że trudno domyśleć się,  że danie nie zawiera tłuszczu, a dodatek marchwi i selera wnosi sos na poziom wyżej, niż byłby to sam sos pomidorowy z mięsem. To jedno z tych dań, które z chęcią zje cała rodzina, także dzieci.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.