Marokańska sałatka z marchewką

Intensywna w smaku, orientalna sałatka rodem z kuchni marokańskiej, z cieciorką, natką, cytryną i miętą. Wprost naładowana składnikami odżywczymi podkręcającymi metabolizm. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. Na obiad lub kolację. Składniki na 4 porcje. 

Składniki:

    • 3 duże marchewki, starte,
    • 1 dymka, pokrojona w cienkie plasterki,
    • szklanka natki pietruszki, posiekanej,
    • pół szklanki posiekanych listków mięty,
    • 1 mała cytryna: starta skórka i sok,
    • czubata łyżka kuminu,
    • łyżeczka soli,
    • 2 szklanki ugotowanej cieciorki (może być z puszki).
  1. W dużej misce wymieszaj marchew, dymkę, natkę i miętę.
  2. Dodaj skórkę i sok z cytryny, kumin, sól i cieciorkę. Wymieszaj.

Wersja dla fazy 3.: do jednej porcji sałatki dodać 3 łyżki oliwy z oliwek lub łyżkę oliwy z oliwek i garść pestek dyni lub słonecznika.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi od autorki diety Haylie Pomroy. Dla poszukiwaczy nowych doznań smakowych – ma bardzo intensywny, świeży, cytrynowo-miętowy smak.

Jeśli jemy tę sałatkę w 1. fazie – trzeba do niej dodać ziarna i owoc, czyli posiłek może składać się np. z porcji sałatki, kromki chleba żytniego i jabłka lub porcji sałatki i szklanki ugotowanego ryżu brązowego wymieszanego ze szklanką malin lub borówki amerykańskiej.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.