Przepisy

Masło słonecznikowe

Propozycja ciekawej przekąski dla fazy 3. Może być także wspaniałym dodatkiem do owsianki z owocami, np. z borówką amerykańską. Ma bardzo intensywny smak ziaren słonecznika, nie wiedzieć czemu kojarzący się z chałwą.  

 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Wielkość porcji: 2 łyżki masła. Z podanych składników wyjdzie pół szklanki masła, można dowolnie zwielokrotnić.

Składniki:

  • szklanka ziaren słonecznika,
  • 3 łyżki oleju z pestek winogron lub słonecznikowego,
  • szczypta soli,
  • opcjonalnie: cynamon, ksylitol do smaku.
  1. Ziarna słonecznika lekko podprażyć na suchej patelni, ale nie za długo, ok. 1 minutę mieszając, bo prażenie pozbawia ich właściwości. Można też spróbować z surowymi, ale wtedy są bardziej mokre niż kruche i trzeba je dłużej miksować.
  2. Przełożyć do blendera, dodać pozostałe składniki.
  3. Miksować na raty, aby nie przeciążyć sprzętu, aż ziarna zaczną początkowo przypominać mokry piasek, potem staną się oleiste, a w końcu płynne.

Mój komentarz:
Jest już na blogu przepis na analogicznie przygotowywane masło migdałowe. Masło słonecznikowe to również dobra przekąska dla 3. fazy, z dodatkiem np. selera naciowego. Może być także dodatkiem do owsianki z owocami, np. z borówką amerykańską. Ma bardzo intensywny smak ziaren słonecznika, nie wiedzieć czemu kojarzący się z chałwą.




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *