Metaboliczna rewolucja – nowa dieta H. Pomroy!

Już jest! Oto nowa dieta Haylie Pomroy, która pozwala schudnąć 6 kg w ciągu 14 dni. Jest opisana w książce „Metabolism Revolution”, która ukazała się w lutym 2018 w USA. Polskiego tłumaczenia jeszcze nie ma, dlatego tutaj, na blogu, przedstawię główne informacje nt. tej nowej i dobrze zapowiadającej się diety. Książka składa się z 2 części: 1. zasady diety Metaboliczna Rewolucja, 2. jak utrzymać efekty diety na dłużej.

Na początek zaznaczę, że przedstawiam tutaj najważniejsze, podstawowe informacje na temat diety Metaboliczna Rewolucja. Książka zawiera wstęp teoretyczny (podobnie jak „Dieta przyspieszająca metabolizm” tej samej autorki), jednak nie jestem w stanie zaprezentować tutaj treści całej, dość obszernej książki. Skupię się na konkretach – zasadach stosowania diety: dziś przedstawiam esencję diety, a w kolejnych wpisach rozwinę najważniejsze punkty. Po prostu miejcie na uwadze, że nie streszczam całej książki. Jednak już na podstawie dzisiejszego wpisu można zacząć dietę – są tutaj wszystkie kluczowe informacje!

Ile można schudnąć?

Amerykański podtytuł książki brzmi: „Zrzuć 14 funtów w 14 dni i zachowaj tę wagę do końca życia”. Amerykańskie 14 funtów to nasze 6,35 kg. Oczywiście na taki spadek mogą liczyć wyłącznie osoby z dużą nadwagą bądź… z jakąkolwiek nadwagą. Pozostałe schudną mniej, zwłaszcza jeśli ich waga jest w normie. Jeśli ktoś waży np. 58 kg przy wzroście 165 cm, to nie ma co liczyć na spadek 6 kg w 2 tygodnie. Zwracam na to uwagę, bo jest obecnie wśród szczupłych młodych kobiet tendencja do dalszego odchudzania się mimo prawidłowej wagi oscylującej w okolicach niedowagi i dziwienia się, że się nie udaje.

Jednak gdy ktoś ma realne kilogramy do zrzucenia – podobno schudnąć ma na tej diecie bardzo szybko. Tak przynajmniej zapewnia autorka i stąd też nazwa diety.

Dieta Metaboliczna Rewolucja jest też idealna w sytuacji, gdy zostało nam niewiele do osiągnięcia idealnej wagi (np. 3-4 kg), a wskazówka wagi, pomimo wielu wysiłków, nie chce ruszyć w dół.

Drugi człon podtytułu „zachowaj tę wagę do końca życia” jest dokładnie omówiony w książce – autorka opisuje szczegółowo co i jak jeść, łącznie z przepisami, aby kilogramy nie wróciły. Są to zasady podobne do tych obowiązujących w 4. fazie Diety Przyspieszającej Metabolizm – zobacz wszystkie wpisy na ten temat. Jednak autorka dołożyła do tych zasad kilka nowych punktów, dlatego napiszę dokładniej na ten temat w jednym z kolejnych wpisów.

Szybkie chudnięcie – dobre czy złe?

Otóż zdaniem Pomroy szybkie chudnięcie wcale nie jest złe! Jest wręcz wskazane, jednak pod dwoma warunkami:

  1. jest wynikiem rozkręcenia metabolizmu, a nie ograniczania kalorii, czyli jedzenia, a nie głodzenia się,
  2. po osiągnięciu wymarzonej wagi zastosujemy się do zasad pozwalających ją utrzymać.

Jak wygląda 14-dniowa dieta Metaboliczna Rewolucja?

Składa się z 3 planów żywnościowych: A, B i C. Każdy program ma swój własny plan posiłków, ale wszystkie mają wspólną listę dozwolonych produktów.

Między tymi 3 planami są różnice ilościowe, ale także jakościowe.

Oblicz swój Wynik Interwencji Metabolicznej (WIM)

Aby dowiedzieć się, który plan  – A, B czy C –  jest dla Ciebie, musisz policzyć swój Wynik Interwencji Metabolicznej (ang. Metabolism Intervention Score).

Jak bardzo musisz zaingerować w Twój metabolizm (wielkością porcji i rodzajem produktów), aby zrzucić zbędne kilogramy? Na to pytanie odpowie WIM, który wylicza się według prostego wzoru:

6,3 : Twoja aktualna waga = wynik x 100

Np. jeśli ważysz 85 kg to: 6,3 : 85 = 0,074 x 100 = 7,4. Twój WIM to 7,4.

Wynik WIM a Twój program żywienia

Plan A – WIM = 10 i więcej Zobacz plan A

Plan  B – WIM = 7-9,9  Zobacz plan B

Plan C – WIM = 6,9 i mniej Zobacz plan C

UWAGA! Wynik Interwencji Metabolicznej to tylko wskaźnik, który plan diety wybrać, absolutnie nie liczba kilogramów, które mamy schudnąć!

Pobierz listę produktów diety 

Czyli wspomniana powyżej osoba o wadze 85 kg powinna stosować plan B.

Do każdego planu przypisane są też ćwiczenia: wymienione są pod planem posiłków na załączonych plikach PDF.

Lista produktów diety

Jest dość krótka, ale z pewnością można z niej wybrać coś dla siebie. Nie ma niej np. pomidorów, ale nie marudźmy – to tylko 14 dni, więc na pewno da się wytrzymać 🙂 Niektóre produkty występują w 2 kategoriach, np. grzyby mogą robić za warzywa lub za białko roślinne – od nas zależy decyzja jak je potraktujemy.

Ważna uwaga – jeśli jakiegoś produktu nie ma na liście, to znaczy, że nie ma 🙂 A nie że autorka zapomniała lub nie jest popularny w USA 😉

Lista produktów diety do ściągnięcia

Zasady ogólne diety

  1. Jedz 5 razy dziennie.
  2. Śniadanie zjedz maks. 30 minut po pobudce.
  3. Jedz co 2-4 godziny.
  4. Trzymaj się planu przez 14 dni.
  5. Trzymaj się podziału na 1. i 2. część tygodnia.
  6. Pij dziennie tyle wody, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10 – czyli osoba ważąca 90 kg wypija 3 l, osoba ważąc 60 kg wypija 2 l wody dziennie.
  7. Jeśli możesz, jedz produkty eko i organiczne (ważne zwłaszcza w przypadku jaj i mięsa).
  8. Nie jedz niczego spoza listy.
  9. Wybierz takie 14 dni, gdy nie będziesz mieć dużych stresów, wyjazdów, wakacji, imprez itd.
  10. Wybierz dobry dzień na start – nie musi to być akurat poniedziałek, ważne żeby zachować podział na 2 części tygodnia.



Jak stosować dietę Metaboliczna Rewolucja?

Bierzesz do ręki swój plan A, B lub C oraz listę produktów. Np. w planie A obiad składa się z 1 porcji protein, 2 porcji warzyw oraz 1 porcji owoców. Czyli zerkasz na produkty i wiesz, że możesz zjeść np. 2 jaja, szklankę fasolki szparagowej, 2 szklanki surowej marchewki i mango. Od Ciebie zależy, czy będą to produkty osobno położone na talerzu, czy może zrobisz omlet z fasolką, a na deser sałatkę z marchwi i mango. Z podanych składników możesz tworzyć dania, oczywiście w książce jest masa gotowych przepisów, ale to już temat na kolejne wpisy – na razie skupmy się na podstawach.

Jak długo można stosować Metaboliczną Rewolucję?

Dieta trwa 14 dni. Jeśli nadal chcesz chudnąć – zrób kolejny cykl. Można powtarzać ją maksymalnie 3 razy, a potem najlepiej przejść na Dietę Przyspieszającą Metabolizm. Chodzi o to, żeby potrząsać metabolizmem i nie pozwolić mu przyzwyczaić się do jednego sposobu żywienia. Zmiany są wskazane! Jeśli nigdy nie stosowałaś/eś DPM, możesz zacząć od Metabolicznej Rewolucji, a potem kontynuować zrzucanie kilogramów na DPM.

Po 28 dniach DPM można powrócić do Metabolicznej Rewolucji i znów powtórzyć ją maksymalnie 3 razy. Analogicznie można postępować nie będąc na diecie: 28 dni planu „po diecie” i znów Metaboliczna Rewolucja x 1, x 2 lub x 3.

Uwaga – po każdym 14-dniowym cyklu policz ponownie swój WIM, bo może trzeba będzie zmienić plan na inny. W przypadku planu A nic się już nie zmieni.

A co jeśli nie chcemy już dalej chudnąć i tylko po prostu utrzymać rezultaty? Temu zagadnieniu poświęcona jest 2. część książki, zanim opiszę dokładniej te zasady, ich skrót zawiera wpis Co jeść nie będąc na diecie?

 

>>Drukuj stronę w przyjaznym formacie<<

Co myślicie o nowej diecie? Dajcie znać w komentarzach. Ja planuję plan A od następnego tygodnia.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.