Metaboliczna Rewolucja – pytania i odpowiedzi

Zupełnie nowa dieta, a już zdobyła zawrotną popularność. Metaboliczna Rewolucja, która pozwala w zdrowy sposób schudnąć do -6 kg w ciągu 14 dni przekonała wiele osób, ale także – jak każda nowość – zrodziła wiele wątpliwości i wygenerowała sporo pytań. 

Czy można zamieniać kolejność posiłków?

To zdecydowanie  najczęściej zadawane pytanie na temat MR, więc czas wyjaśnić wszelkie wątpliwości! Tak, można zamienić ze sobą posiłki, ale muszą to być posiłki sąsiadujące ze sobą, czyli np. śniadanie z przekąską. Jednak absolutnie nie należy zamieniać np. obiadu ze śniadaniem. Dlaczego? Nasz metabolizm ma inne potrzeby i możliwości rano, inne popołudniami i jeszcze inne wieczorem. Wszystkie te niuanse uwzględnia rozkład produktów w posiłkach. Haylie Pomroy to naprawdę mądra babka i warto trzymać się jej zaleceń, jeśli chcemy mieć efekty.

Czy mięso musi być chude? Nie ma na ten ten temat żadnej wzmianki.

Mięso na MR nie musi być chude. Dobrze, żeby było chude, ale każde inne też jest OK, zwłaszcza jeśli jest z hodowli ekologicznej, ponieważ to właśnie w tłuszczu gromadzi się najwięcej zanieczyszczeń. Oczywiście niedozwolone są wszelkie dodatki typu konserwanty.

Zobacz także: Zdrowa wędlina bez chemii – po czym ją poznać, gdzie kupić?

Czy można jeść kabanosy drobiowe Konspol z Biedronki?

TAK, do MR pasują nawet bardziej niż do Diety Przyspieszającej Metabolizm.

Czy można stosować Metaboliczną Rewolucję w ciąży i w czasie karmienia piersią?

W ciąży MR absolutnie nie powinno się stosować – to dieta stricte odchudzająca, a ciąża to nie czas na zrzucanie zbędnych kilogramów.

W czasie karmienia piersią również nie jest najważniejsze odchudzanie, autorka rekomenduje, żeby w tym czasie skupić się na nawadnianiu organizmu i odpoczynku. Jednak generalnie można stosować Metaboliczną Rewolucję z następującymi zmianami:

1) dodać 2 porcje zdrowych tłuszczy do każdego posiłku (przekąska i posiłek główny) w 1. części tygodnia,

2) dodać 2 porcje owoców do każdego posiłku (przekąska i posiłek główny) w 2. części tygodnia.

Wyszedł mi plan C, ale po wielu latach diet niskokalorycznych i nie dam rady zjeść tak wielkich porcji. Co robić?

Autorka diety radzi w tej sytuacji przejść na plan B 🙂

To strasznie dużo jedzenia, czy ominąć posiłek lub zmniejszyć porcję?

3 posiłki główne i 2 przekąski dziennie – to bardzo ważne zasady MR.

Czy produkty do jedzenia bez ograniczeń można jeść między posiłkami?

Tak, można je jeść bez ograniczeń także między posiłkami. Wybór nie jest zbyt duży, z warzyw jest seler naciowy, ale są białka jaj, co oznacza, że można bez ograniczeń jeść:

Zobacz listę produktów diety

Jak podzielić tydzień na dwie części?

Te informacje podane są w planie posiłków:

  • plan A – 1. część do poniedziałku do czwartku, 2. część od piątku do niedzieli
  • plan B – 1. część do poniedziałku do środy 2. część od czwartku do niedzieli
  • plan C  – 1. część do poniedziałku do środy 2. część od czwartku do niedzieli

Czy można jeść chleb?

Nie ma go na liście produktów, ale jest gryka czy orkisz, więc jeśli upieczemy sobie sami chleb np. gryczany, to można go jeść pod warunkiem, że dopilnujemy, aby w jednej porcji znalazło się 1/2 szklanki kaszy ugotowanej lub 1/4 szklanki mąki.

Chciałabym spróbować tej diety, ale nie jem mięsa. Czym je zastąpić?

Na liście produktów diety są wymienione proteiny roślinne – trzeba ich użyć wszędzie tam, gdzie w planie posiłków występują proteiny

Czy mogę stosować tę dietę dłużej niż 14 dni?

Można tę dietę stosować maksymalnie 3 x pod rząd (3 x 14 dni). Jeśli nadal chcemy chudnąć, najlepiej przejść na Dietę Przyspieszającą Metabolizm.

Czy można robić dressingi do surówek i sałatek?

Można robić dressingi i marynaty ze składników dozwolonych w danej części tygodnia, np. z soku z cytryny, musztardy, octu, ziół itd.. A jeśli z olejem – to w 2. części tygodnia i pamiętać wtedy, że oleju w całym posiłku mają być 2 łyżki.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.