Metaboliczne brownie

Słynne czekoladowe brownie w wersji korzystnej dla metabolizmu – bez białej mąki, cukru, nabiału. 

brownie-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na 16 porcji. Dla fazy 1. (4 porcje) lub dla fazy 3. (2 porcje). 

Składniki:

  • 2 duże jaja (faza 3.) lub 4 białka jaj (faza 1.),
  • ¼ szklanki kakao,
  • 1/2 szklanki ksylitolu,
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego,
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia,
  • szklanka mąki owsianej, mogą być zmielone płatki owsiane (faza 1. i 3.) lub gryczanej bądź orkiszowej (faza 1.)
  1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.
  2. Jajka, kakao, ksylitol i wanilię zmiksuj razem.
  3. Dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, dokładnie wymieszaj. Ciasto wychodzi dość gęste.
  4. Przełóż ciasto do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Jeśli chodzi o wielkość foremki, powinna być mała, o formacie zbliżonym do 20×20 cm, ja użyłam podłużnej o podobnej powierzchni (36×13 cm).
  5. Włóż do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz 15 minut.
  6. Upieczone i wystudzone ciasto pokrój na 16 kawałków.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi ze strony www autorki diety Haylie Pomroy (przystosowałam go do polskich warunków). Brownie jest umiarkowanie słodkie, ma dobry czekoladowy smak, jedyne zastrzeżenie jakie mam to takie, że jest trochę suche, dlatego polecam do kawy zbożowej – świetnie pasują do siebie.

Jeśli chodzi o wielkość porcji, ciasto dzielimy na 16 kawałków.

W 1. fazie:

  • można zjeść na posiłek 4 kawałki – wyczerpują ilość ziaren na dany posiłek,
  • na śniadanie, obiad lub kolację,
  • przykładowe śniadanie: 4 kawałki brownie, szklanka truskawek, warzywa,
  • przykładowy obiad: pierś kurczaka, żółta fasola szparagowa, pomidory, 4 kawałki brownie, pomarańcza,
  • przykładowa kolacja: analogicznie jak obiad, ale bez owoców.

W 3. fazie: 

  • można zjeść 2 kawałki na posiłek – wyczerpują ilość ziaren,
  • na śniadanie lub na kolację (przy czym na kolację w 3. fazie ziarna są opcjonalne),
  • przykładowe śniadanie: sałatka z pomidorów i cukinii z sosem winegret na bazie oliwy z oliwek, 2 kawałki brownie, szklanka jagód,
  • przykładowa kolacja: sałatka z kalafiora, pomidora, rzodkiewek, szczypiorku i jajka na twardo z majonezem, 2 kawałki brownie.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.