Przepisy

Miękkie ciasteczka migdałowe

Miękkie, rozpływające się w ustach ciasteczka bez mąki i cukru, na bazie zmielonych migdałów, słodzone ksylitolem to zdrowa alternatywa dla tradycyjnych świątecznych wypieków. A jeśli chodzi o smak – wymiatają!

 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 10 porcji przekąskowych. 

Składniki:

  • 2 białka dużych jaj bio,
  • 200 g zmielonych migdałów,
  • 3/4 szklanki ksylitolu + 2-3 łyżki do obtaczania ciasteczek,
  • 3-4 krople olejku migdałowego (można pominąć).
  1. Piekarnik nastawić na temperaturę 175 stopni.
  2. Białka ubić na sztywną pianę.
  3. Dodać 3/4 szklanki ksylitolu i jeszcze przez moment ubijać.
  4. Wymieszać pianę z migdałami i olejkiem. Powstanie gęsta, klejąca się masa.
  5. Formować kulki wielkości małego orzecha włoskiego, obtaczać w ksylitolu i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wyjdzie ok. 30 ciasteczek. Dla ułatwienia pracy można zwilżać dłonie zimną wodą.
  6. Wstawić blachę z ciasteczkami do piekarnika nagrzanego do temperatury 175 stopni i piec 15 minut lub do momentu lekkiego zrumienienia.

Mój komentarz:
To klasyczny przepis kuchni włoskiej, w którym zamieniłam cukier na ksylitol. I to jest chyba przyczyna tego, że ciasteczka nie popękały w czasie pieczenia – normalnie tworzą się na nich pęknięcia. W niczym to nie przeszkadza, nie wpływa na smak, ale dajcie znać, czy u Was też wyszły gładkie.

Te ciasteczka to świetna przekąska w czasie diety, a poza dietą po prostu zdrowa słodkość, które smakuje jak tradycyjne łakocie, tzn. nie da się odczuć, że jest to przepis diety. Córka stwierdziła nawet, że smakują jak rogale marcińskie 😉



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *