Młoda kapusta

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone we wszystkich fazach, szczególnie polecane dla fazy 2.
Można jeść bez ograniczeń ilościowych.

Składniki:

  • główka młodej kapusty,
  • 5 listków laurowych,
  • 5 ziaren ziela angielskiego,
  • 1-3 ząbki czosnku (opcjonalnie),
  • sól, pieprz.

10czerwca11. Kapustę obrać z zewnętrznych, gorszej jakości liści, przekroić na pół, następnie na ćwiartki, po czym pokroić w paseczki.
2. Włożyć kapustę do garnka, zalać gorącą wodą tak, aby tylko zakryła kapustę. Wody ma być jak najmniej, żeby danie miało gęstą konsystencję.
3. Włożyć do wody listki laurowe, ziele angielskie, przyprawy, obrany i pokrojony czosnek.
4. Gotować na małym ogniu, aż kapusta będzie miękka, prawie rozpadająca się (przynajmniej ja lubię ją w tej wersji, ale można gotować krócej).

Mój komentarz:
To proste danie jest ostatnio moim hitem diety przyspieszającej metablizm. Można je jeść bez żadnych ograniczeń, można w razie napadów głodu najeść się do syta, także między posiłkami. Szczególnie polecam w 2. fazie, kiedy nie ma zbyt wielkiego wyboru produktów, ale także w pozostałych fazach – w 1-szej i 3-ej można dodać pomidory z puszki lub trochę koncentratu pomidorowego, a w 3-ej dodatkowo trochę oliwy z oliwek.
Warto też pamiętać, że kapusta zawiera wiele cennych składników odżywczych, których nie będą tutaj wymieniać, powiem tylko, że jest bardzo polecana przez H. Pomroy (autorkę diety) jak świetny przyspieszacz metabolizmu.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.