Muffiny korzenne z orzechami

Mega zdrowe muffiny bez mąki i cukru, o intensywnym korzennym aromacie to propozycja na śniadanie w 3. fazie diety przyspieszającej metabolizm. 

muffinki-marchewkowo-korzenne

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Na śniadanie lub kolację.  Składniki na 6 porcji. 

Składniki:

  • szklanka mąki gryczanej,
  • pół szklanki zmielonych płatków owsianych,
  • pół szklanki drobno posiekanych orzechów (włoskich, laskowych, nerkowców lub migdałów, bądź ich mieszanka),
  • szklanka ksylitolu,
  • 1,5 łyżeczki cynamonu,
  • 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • opcjonalnie: łyżeczka kakao dla koloru (ja nie dodałam, ale post factum sądzę, że byłby to dobry pomysł),
  • 4 jaja,
  • 1 i 1/4 szklanki surowej marchwi startej na tarce o drobnych oczkach (może też być dynia, cukinia lub bataty),
  • 1/2 szklanki oleju z pestek winogron, kokosowego lub słonecznikowego.
  1. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni.
  2. Wymieszać w dużej misce wszystkie suche składniki, czyli mąkę, płatki, orzechy, ksylitol, cynamon, gałkę, proszek do pieczenia, sól i ewentualnie kakao.
  3. W osobnej misce rozbełtać jajka z olejem, dodać marchew, a następnie wymieszać z suchymi składnikami.
  4. Masę wyłożyć do formy na muffinki (można delikatnie posmarować olejem) i piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni przez ok. 25 minut (lepiej krócej niż dłużej, aby pozostały wilgotne w środku).

Mój komentarz:
Aromatyczne, słodkie muffiny to propozycja na śniadanie w 3. fazie diety przyspieszającej metabolizm. Trzeba do nich jeszcze zjeść owoce, idealne będą np. uprażone lub świeże śliwki lub borówka amerykańska, ale każde inne również będą pasować. Warto też zjeść do nich jeszcze jakieś warzywa.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Yoanna Nazar

    A co robimy z marchwią?

  • Konrad

    czy mąkę gryczaną można zastąpić orkiszową i czy można pół szklanki zmielonych płatków owsianych zastąpił połową szklanki mąki owsianej?

    • Płatki owsiane można zastąpić mąką owsianą. W 3. fazie nie można używać mąki orkiszowej, poza dietą jak najbardziej można zastąpić.

  • Izabela Bartyzel

    Czy mąkę gryczaną można zamienić na kokosową i w jakiej proporcji?

    • Nie używałam nigdy mąki kokosowej w tym przepisie, ale można spróbować, sądzę, że 3/4 szklanki wystarczy.