Najczęstsze pytania na temat diety (7)

Amerykańskie forum, na którym można zadawać pytania Haylie Pomroy i jej ekipie jest płatne, ale czasem zaszaleję i wykupuję dostęp. Przedstawiam kilka pytań i odpowiedzi stamtąd, bo wiem, że taka wiedza na pewno przyda się  zainteresowanym dietą przyspieszającą metabolizm, tym bardziej, że są to informacje z pierwszej ręki. 

Zobacz także:

Czy można jeść więcej niż przewiduje jadłospis? Często jestem głodna między posiłkami oraz po kolacji.

Powinno się jeść co 2-4 godziny, idealnie zaś byłby co 3 godziny. W razie głodu ZAWSZE można zjeść warzywa pasujące do danej fazy, a gdy jesteśmy głodni 2 godziny lub więcej po kolacji – spokojnie można zjeść przekąskę z danej fazy.

Jestem już 4. tydzień na diecie, której przestrzegam w 150 procentach: jem wg faz, z odpowiednią częstotliwością, ćwiczę wg faz, nigdy nie oszukuję, jednak waga ani drgnie. Jem powiększone porcje, bo chcę schudnąć 11 kg. Czy powinnam po zakończeniu 28 dni diety przejść na porcje pojedyncze?

Czy sprawdzasz swoje wymiary? Czasem jest tak, że efektów nie widać na wadze, ale właśnie w pomiarach.
Kiedy nie chudniemy pomimo stosowania diety, zawsze jest jakaś przyczyna, sęk tylko w tym, aby ją znaleźć. Warto zrobić badania zalecane w książce, zwłaszcza sprawdzić hormony oraz suplementować witaminę D. Ważne jest też wypijanie odpowiednich ilości wody. Upewnij się też, że jesz co najmniej 2 szklanki warzyw do posiłku głównego i szklankę do przekąski. Po zakończeniu cyklu 28 dni możesz jak najbardziej przejść na porcje pojedyczne.

Na diecie przyspieszającej metabolizm udało mi się z sukcesem schudnąć 16 kg, jednak ostatnio spotkały mnie traumatyczne wydarzenia w życiu osobistym i nie byłem w stanie kontynuować diety. Teraz zupełnie nie potrafię do niej wrócić… Co robić?

Przewlekły stres to sytuacja zagrażająca zdrowiu, a nawet życiu. Dobrym pomysłem na początek będzie przejście na 1. fazę diety, której celem jest wyciszenie i uspokojenie organizmu. Można być na niej nawet tydzień lub dłużej, zanim przejdzie się do kolejnych faz.

Jak stosować na diecie smoothie – jako przekąskę czy jakoś inaczej?

Smoothie może być idealną przekąską lub śniadaniem, natomiast obiad czy kolację powinno się gryźć i przeżuwać. Upewnij się tylko, czy smoothie składa się z dozwolonych w danej fazie składników i czy pasuje do zaleceń dotyczących danego posiłku.
Zobacz także: smoothie owocowo-owsiane oraz koktajl owocowo-owsiany

Jestem weteranem diety przyspieszającej metabolizm, stosuję ją od 2 lat i stała się moim stylem życia. Mam jednak pewniem problem: kiedy zjem w 1. fazie batat faszerowany czarną fasolą, działa na mnie jak tabletka nasenna – strasznie chce mi się spać. Czy coś robię źle?

Węglowodany złożone są wolniej wchłaniane i powodują mniejsze skoki insuliny owocujące ewentualnie uczuciem zmęczenia. Jednak dla niektórych nawet batat z fasolą to może być trochę za dużo węglowodanów, najlepiej zastąp fasolę kurczakiem lub wołowiną. Takie danie będzie dłużej trawione, dzięki czemu unikniemy skoku insuliny. Jeśli problem będzie się utrzymywał, skontaktuj się ze swoim lekarzem.

A jako ciekawostkę dodam, że w programach z książki „Lecz się jedzeniem” bataty należą do węglowodanów, a nie warzyw, jak w diecie przyspieszającej metabolizm.

Jestem weganką, ale nie chcę jeść produktów na bazie soi, ponieważ wiem – na podstawie wyników badań naukowych – że nie są korzystne dla zdrowia. Faza 2. jest dla mnie zatem trudna. Na śniadanie i przekąskę jadam smoothie na bazie białka z grochu. Co jeszcze mogę jeść, proszę o pomoc!

Jedz dużo warzyw bogatych w białko takich jak szpinak, jarmuż, fasolka szparagowa zielona, grzyby, szparagi, brokuły. W przypadku wegan można też dopuścić do diety białko w proszku ze słonecznika lub dyni (odtłuszczone). Spirulina też będzie OK.

Czy po zakończeniu diety, w fazie 4. mogę wprowadzić kefir? Wiele czytałam o jego właściwościach zdrowotnych.

Najlepszy byłby kefir wodny lub kefir kokosowy. Jeśli jednak chcesz wprowadzić do diety nabiał na bazie mleka krowiego, obserwuj swój organizm i zwróć uwagę, czy nie powoduje problemów żołądkowych, pogorszenia cery lub przybrania na wadze. Generalnie przez sporą grupę osób nabiał jest źle tolerowany.
Zobacz także: Czy nabiał szkodzi? I dlaczego przeszkadza w odchudzaniu?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.