Nie cierpię owsianki, czyli 10 pomysłów na śniadania na diecie

Nie wiem, skąd wzięło się przekonanie, że na diecie przyspieszającej metabolizm powinno się jeść owsiankę na śniadanie, może stąd, że podaję takie menu w jadłospisie i sama tak jadałam w czasie mojego odchudzania. A ponieważ dostaję ostatnio sporo zapytań od osób nieprzepadających za płatkami owsianymi, spieszę z wyjaśnieniem – można z powodzeniem schudnąć na diecie przyspieszającej metabolizm w ogóle nie oglądając owsianki na oczy.

Multigrain rice cakes with berries, fruit and soft cheese for healthy breakfast

 

Zobacz także:
Śniadanie przyspiesza metabolizm
Śniadanie w 3. fazie diety

Niniejszy wpis dotyczy przede wszystkim fazy 1. diety (owies dozwolony jest także w fazie 3., w której jednak jest tyle możliwości zjedzenia urozmaiconego śniadania, że owsianką nie ma co zawracać sobie głowy).

Ja osobiście płatki owsiane uwielbiam i nawet, gdy akurat nie robię tygodnia powtórkowego diety, sięgam po nie, bo jest to szybkie i – moim zdaniem – smaczne śniadanie. Jeśli jednak masz w tym zakresie odmienne zdanie, w 1. fazie diety możesz skorzystać z następujących (przykładowych) opcji śniadania na słodko:

  • Kromka chleba esseńskiego z owocami, np. na ciepło w formie grzanki polana sosem z truskawek – szklankę truskawek świeżych lub mrożonych podgrzać aż trochę puszczą sok, doprawić do smaku stewią.
  • Wafle z ryżu brązowego – porcję wafli (30 gram) zagryzać dozwolonymi w 1. fazie owocami, np. brzoskwinią, truskawkami itd.,
  • Ryż brązowy z jabłkami i cynamonem – średnie jabłko pokroić w kostkę, udusić z odrobią wody, doprawić do smaku stewią lub ksylitolem, wyłożyć na szklankę ugotowanego brązowego ryżu.
  • Kasza jaglana z gruszką lub kiwi – szklankę ugotowanej kaszy jaglanej wyłożyć do miseczki, posypać jedną średnią gruszką pokrojoną w kostkę (lub szklanką kiwi pokrojonego w kostkę), oprószyć cynamonem. Dosładzanie stewią nie jest już moim zdaniem konieczne, bo gruszka sama w sobie jest bardzo słodka.
  • Kasza owsiana z malinami – kasza owsiana to coś zupełnie innego niż płatki i choć oba produkty są zrobione z owsa, to kasza smakuje inaczej (polecam spróbować). Szklankę ugotowanej kaszy owsianej polać szklanką lekko podgrzanych i doprawionych stewią lub ksylitolem malin. Mogą być oczywiście maliny świeże.
  • Makaron orkiszowy z jabłkami i jagodami – pół jabłka pokroić w kostkę, wymieszać z pół szklanki jagód i wyłożyć na ugotowany makaron orkiszowy (o objętości jednej szklanki).
  • Komosa ryżowa (quinoa) z pomarańczą – szklankę ugotowanej komosy ryżowej wymieszać z obraną i pokrojoną w kostkę pomarańczą.

A jeśli wolisz śniadania na słono?

  • Kasza gryczana z warzywami – szklankę ugotowanej kaszy gryczanej wymieszaj z ugotowaną marchewką i cukinią. Przypraw solą, pieprzem, oregano, bazylią, tymiankiem. Można doprawić do smaku sosem tamari.
  • Pęczak z burakami – ugotuj buraki, pokrój w kostkę, wymieszaj ze szklanką ugotowanego pęczaku. Dopraw do smaku solą, pieprzem, kminkiem.
  • Makaron z brązowego ryżu z brokułami i marchwią (można też dodać kapustę) – ugotowane warzywa dodać do szklanki ugotowanego makaronu. Doprawić solą, pieprzem, imbirem, kolendrą. Sos tamari będzie bardzo pasował.

Każde z powyższych śniadań na słono można podlać bulionem z warzyw, jeśli będzie za suche. Do takiego śniadania przysługuje jeszcze owoc. Z kolei do śniadań słodkich powinno się zjeść warzywa. Ja w czasie mojej diety tego nie robiłam, bo wtedy nie było to jeszcze jasno sprecyzowane. Nie bierzcie ze mnie przykładu i jedzcie warzywa do śniadania.

I jeszcze uprzedzę pytanie, które być może pojawi się przy okazji tego wpisu – co z proteinami, czy powinno się je dodać do śniadania w fazie 1.? Nie, nie ma takiego obowiązku, białko nie jest wymienione przez autorkę diety nawet jako opcja.

Zobacz także: przepisy na śniadania w 1. fazie

A jakie są Wasze ulubione śniadania w 1. fazie?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.