Nie możesz żyć bez czekolady? Sprawdź, jak to zmienić

Jeśli odczuwamy silną zachciankę na jakiś konkretny produkt – zazwyczaj jest to sygnał ze strony organizmu, że czegoś nam brakuje. Nie inaczej jest z chętką na czekoladę. 

Zobacz także: Wielka (!) ochota na słodycze i jak ją pokonać raz na zawsze

„Parcie” na czekoladę jest bardzo często oznaką zbyt niskiego poziomu magnezu w organizmie. Innym tego symptomem są zaparcia, więc jeśli dręczą cię zarówno zaparcia, jak i ciągłe pragnienie czekolady – koniecznie sprawdź swój poziom magnezu.

Haylie Pomroy pisze na swojej stronie internetowej, że największą ochotę na czekoladę odczuwa tuż przed okresem i bierze wtedy 250-500 g magnezu przed pójściem spać, i to pomaga.

Można także jeść więcej produktów zawierających magnez takich jak:

  • warzywa o ciemnozielonych liściach: szpinak, jarmuż, boćwina,
  • nasiona dyni, nasiona sezamu, migdały i orzechy nerkowca,
  • biała fasola, fasola „czarne oczko”, soczewica,
  • komosa ryżowa (quinoa), brązowy ryż,
  • awokado.

Warto też wiedzieć, że wyrzut endorfin można sobie zapewnić na inne sposoby niż jedzenie czekolady – świetnie sprawdza się wszelki detoks np. sauna lub szczotkowanie ciała na sucho. Podobnie działa jedzenie pikantnych przypraw np. świetny jest pieprz kajeński czy papryczka jalapeno (rozszerzają naczynia krwionośne).

Generalnie, jeśli widzisz, że stale masz ochotę na jeden rodzaj produktów czy smaków, może to oznaczać, że pH twojego organizmu jest zachwiane – w tej sytuacji:

  • Sprawdź pH twojego ciała za pomocą testów kupionych w aptece. Na opakowaniu znajdziesz dokładną instrukcję, jak mierzyć pH oraz co oznacza dany wynik. Nie jest to duży wydatek, takie testy można kupić już za kilkanaście złotych, a przez Internet nawet taniej.
  • Jedz dużo cytryn i limonek (np. w postaci lemoniady) – pomagają utrzymać prawidłowe pH.
  • Wypijaj codziennie szklankę wody z 2 łyżkami octu jabłkowego, który działa wybitnie alkalizująco.
  • Rób sobie kąpiele z sodą oczyszczoną (3 łyżki sody na wannę) – działają one detoksykująco i przywracają równowagę kwasowo-zasadową.

Pamiętaj też, że zawsze możesz oszukać system i zjeść coś o smaku czekolady, co w rzeczywistości jest zdrowe i podkręca metabolizm – sprawdź przepisy:

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.