Omlet czekoladowy z rabarbarem

Słodkie śniadanie w fazie 2. diety przyspieszającej metabolizm – tęskni za nim wiele osób, więc wychodząc naprzeciw oczekiwaniom proponuję słodki czekoladowy omlet z kwaskowatym rabarbarem. 

Zobacz także:

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 2. Składniki na 1 porcję (na śniadanie, ale jeśli ktoś ma ochotę, może być też na obiad lub kolację). 

Składniki:

  • szklanka rabarbaru pokrojonego w cienkie plasterki,
  • 3 białka jaj,
  • 2 czubate łyżki ksylitolu,
  • 1 czubata łyżka kakao.
  1. Rabarbar zagotować w rondelku z 3 łyżkami wody i jedną czubatą łyżką ksylitolu (można dodać więcej – do smaku). Gotować 5 minut, aż całość zgęstnieje.
  2. Białka ubić na pianę, dodać pozostałą łyżkę ksylitolu (lub więcej) oraz kakao.
  3. Nieprzywierającą patelnię rozgrzać na średnim ogniu, a kiedy będzie porządnie nagrzana, przełożyć na nią pianę, rozsmarować na całej powierzchni patelni.
  4. Smażyć przez 3 minuty, następnie zmniejszyć ogień, przykryć i smażyć do momentu, aż omlet będzie ścięty (kolejne 3 minuty lub ciut więcej).
  5. Przełożyć omlet na talerz i polać masą rabarbarową.

Mój komentarz:
To kolejne po bezie z rabarbarem śniadanie na słodko w 2. fazie. W takich momentach zawsze żałuję, że sezon na rabarbar nie trwa cały rok. Omlet z samych białek jest lekki i puszysty, lecz sycący, kwaskowaty rabarbar pasuje idealnie. W 2. fazie tęsknimy za tego typu daniami. Polecam!

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.



Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.