Omlet kokosowy z jagodami

Danie fazy 3. Na śniadanie.
1 porcja dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • 1 całe jajko,
  • 3 niezbyt czubate łyżeczki mąki owsianej,
  • łyżka mleczka kokosowego,
  • mała szczypta soli,
  • pól szklanki jagód (mogą być mrożone),
  • łyżka oleju kokosowego
  • lyżeczka ksylitolu lub stewi.

omlet11. Białka oddzielić od żółtka, ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.
2. Żółtko wymieszać z mleczkiem kokosowym.
3. Połączyć białka z żółtkiem i mleczkiem, dodać zmielone płatki owsiane i porządnie wymieszać.
4. Jagody wrzucić do rondelka, dodać ksylitol i troszeczkę wody, zagotować, dokładnie rozmieszać.
5. Rozgrzać olej kokosowy na patelni (najlepsza do naleśników) wyłożyć masę (uformować placek jak na standardowy omlet) i trochę zmniejszyć ogień, by się nie przypaliło.
6. Obrócić i smażyć na drugiej stronie. Może się trochę rozpadać przy przewracaniu na drugą stronę, wiec trzeba to robić szybko, umiejętnie i najlepiej szeroką łopatką.
7. Wyłożyć na talerz i polać sosem jagodowym.

Autorka przepisu: Zielonygroszek

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • ida

    Cudownie to wygląda 😉

  • Zielonygroszek

    Jak sie zrobi w domu to tak nie wyglada 🙂 to chyba zdjecie przykładowe, czy siw mylę Ewo?:) za to w smaku bardzo dobre

    • W „Przepisach” mam ambicję mieć własne zdjęcia, ale tego omletu jeszcze nie robiłam, więc fotkę kupiłam ze stocku, żeby przepis nie był goły. Podmienię później. Choć jak normalnie robiłam omlet, to tak właśnie wyglądał, domyślam się, że mąki owsianej trudniej osiągnąć ten efekt. Niemniej, liczy się smak 🙂

  • Zielonygroszek

    Jest troszkę ciemniejszy niż ten z maki białej. Ale jak robię z pelnoziarnistej (przed dieta) to tez jest ciemny, co absolutnie nie przeszkadza w smaku. Mogłam cyknac fotkę mojego:) moze następnym razem 🙂 na świeże jagody jeszcze troche poczekamy. W sobotę sie pomyliłam i zrobiłam owsiankę z truskawkami a nie jagodami ale była pyszna 🙂 śniadania 1 i 3 fazowe pewnie bede kontynuować tez po diecie

  • Justyna

    Robilam dokładnie tak jak w przepisie. Make Owsiana o dziwo udało mi się kupić w sklepie pod domem:) i powiem Wam, ze wyszedł dokładnie tak jak na zdjęciu – rowniutki, żołciutki i pulchniutki – pycha! Po diecie będę go chyba codziennie jadła, na zmianę z owsianka z migdalami i malinami:)

  • Marzena

    Wygląda smakowicie. Czy mleczko kokosowe jest z puszki? Mam takie, które zawiera 17% tłuszczu.