Omlet z owocami

Omlet na słodko to zawsze dobry pomysł na lekkie, choć sycące śniadanie. Latem z sezonowymi owocami, zimą z pomarańczą, kiwi lub jabłkiem duszonym z cynamonem. 

Zobacz także:

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Na śniadanie. Składniki na 1 porcję. 

Składniki:

  • 1 całe jajo,
  • 2 białka jaj (można pominąć – więcej informacji w komentarzu poniżej),
  • łyżka mąki owsianej (lub zmielonych płatków owsianych),
  • 2-3 łyżeczki ksylitolu,
  • 3 łyżki wody,
  • łyżka oleju np. słonecznikowego, kokosowego, z pestek winogron itd.
  • szczypta soli,
  • 2 łyżki oleju do smażenia,
  • szklanka owoców 3-fazowych, u mnie pół szklanki borówki amerykańskiej i pół szklanki pokrojonej nektarynki,
  • opcjonalnie: kilka listków mięty do dekoracji.
  1. Oddzielić białko od żółtka i dodać to białko do pozostałych – ubić je na pianę, dodając pod koniec ubijania ksylitol.
  2. Do białek dodać następnie mąkę owsianą, ksylitol, wodę, łyżkę oleju i szczyptę soli. Wymieszać do połączenia składników.
  3. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju, wlać masę jajeczną i zmniejszyć ogień.
  4. Smażyć na małym ogniu pod przykryciem, aż spód się lekko przyrumieni, następnie przewrócić na drugą stronę. Nie jest to łatwe, gdy nie ma się wprawy, więc można go przerzucić na drugą rozgrzaną i posmarowaną olejem patelnię.
  5. Kiedy druga strona się przyrumieni, przekładamy omlet na talerz, posypujemy owocami i ewentualnie dekorujemy miętą.

Mój komentarz:
Zamiast całego jajka i dwóch białek, można użyć tylko jednego jajka (proteiny w śniadaniu 3. fazy nie są obowiązkowe, więc może ich być mniej). Powiem więcej – kiedy używamy jednego jajka można pominąć etap ubijania białka i jedynie rozbełtać całe jajko widelcem w miseczce. Mówiąc szczerze, najczęściej tak właśnie robię dla oszczędności czasu, a sam omlet wychodzi również bardzo smaczny. W wersji z jednym tylko rozbełtanym jajkiem już nie przykrywamy patelni, a i sam omlet łatwiej jest przekręcić na drugą stronę.

Ewa

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam materiały niepublikowane na blogu oraz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.


Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • A.

    Omlet to pyszne szybkie danie na kolację lub sniadanie. Często go robię, jednak klasyczny francuski omlet robi się z samych roztrzepanych jajek, bez mąki i tłuszczu. Wtedy jest lekki, puszysty i bardzo sycący, trzeba go jednak robić tuż przed spożyciem bo kiedy wystygnie robi się gumowaty. Po przewróceniu na drugą stronę rośnie, jego brzegi podnoszą się, stąd nazwa omlet grzybek, ale po przełożeniu na talerz szybko opada jak suflet. Francuzi nie przekładają omletów na drugą stronę, smażą aż cała masa się zetnie, ja jednak lubię przełożyć, żeby mieć pewność, że jajka zostały w pełni poddane obróbce cieplnej 😉 Bardzo polecam to danie.

    • Dziękuję za ten komentarz, informacje te są mi znane (m. in. z programów Jacques’a Pépin), jednak tutaj zamieściłam omlet przystosowany do diety i celowo nazwałam go omletem, choć tak naprawdę to grzybek, żeby wszyscy zrozumieli, co to za danie 🙂 Powiem szczerze, że zdarza mi się odważyć i nie przekręcić omletu, ale wtedy na chwilę nakrywam go przykrywką z powodów takich jak Twoje 🙂 Pozdrawiam.