Omlet z owocami

Omlet na słodko to zawsze dobry pomysł na lekkie, choć sycące śniadanie. Latem z sezonowymi owocami, zimą z pomarańczą, kiwi lub jabłkiem duszonym z cynamonem. 

Zobacz także:

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Na śniadanie. Składniki na 1 porcję. 

Składniki:

  • 1 całe jajo,
  • 2 białka jaj (można pominąć – więcej informacji w komentarzu poniżej),
  • łyżka mąki owsianej (lub zmielonych płatków owsianych),
  • 2-3 łyżeczki ksylitolu,
  • 3 łyżki wody,
  • łyżka oleju np. słonecznikowego, kokosowego, z pestek winogron itd.
  • szczypta soli,
  • 2 łyżki oleju do smażenia,
  • szklanka owoców 3-fazowych, u mnie pół szklanki borówki amerykańskiej i pół szklanki pokrojonej nektarynki,
  • opcjonalnie: kilka listków mięty do dekoracji.
  1. Oddzielić białko od żółtka i dodać to białko do pozostałych – ubić je na pianę, dodając pod koniec ubijania ksylitol.
  2. Do białek dodać następnie mąkę owsianą, ksylitol, wodę, łyżkę oleju i szczyptę soli. Wymieszać do połączenia składników.
  3. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju, wlać masę jajeczną i zmniejszyć ogień.
  4. Smażyć na małym ogniu pod przykryciem, aż spód się lekko przyrumieni, następnie przewrócić na drugą stronę. Nie jest to łatwe, gdy nie ma się wprawy, więc można go przerzucić na drugą rozgrzaną i posmarowaną olejem patelnię.
  5. Kiedy druga strona się przyrumieni, przekładamy omlet na talerz, posypujemy owocami i ewentualnie dekorujemy miętą.

Mój komentarz:
Zamiast całego jajka i dwóch białek, można użyć tylko jednego jajka (proteiny w śniadaniu 3. fazy nie są obowiązkowe, więc może ich być mniej). Powiem więcej – kiedy używamy jednego jajka można pominąć etap ubijania białka i jedynie rozbełtać całe jajko widelcem w miseczce. Mówiąc szczerze, najczęściej tak właśnie robię dla oszczędności czasu, a sam omlet wychodzi również bardzo smaczny. W wersji z jednym tylko rozbełtanym jajkiem już nie przykrywamy patelni, a i sam omlet łatwiej jest przekręcić na drugą stronę.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.



Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.