Owsianka z kremem czekoladowym i owocami

Krem czekoladowy w tym śniadaniowym daniu jest zrobiony z ugotowanego patata, którego smak nie jest wyczuwalny – smakuje po prostu intensywnie czekoladowo. Z płatkami i świeżymi owocami tworzy pyszne połączenie. 

owsianka-krem-czekoladowy-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Składniki na jedną porcję.

Składniki:

  • pół szklanki suchych płatków owsianych lub szklanka ugotowanych,
  • szklanka owoców (np. truskawek, malin, wiśni, pasuje też pomarańcza),
  • średni patat,
  • 5 łyżek mleka owsianego lub wody,
  • łyżka kakao,
  • ewentualnie ksylitol do smaku.
  1. Zalej suche płatki wodą, po namoczeniu powinna wyjść ich szklanka. Można je też ugotować.
  2. Patat obierz, ugotuj, zmiksuj z mlekiem owsianym lub wodą.
  3. Dodaj kakao – może być mniej niż łyżka, jeśli masa ma mieć delikatniejszy smak (dodanie całej łyżki nada smak gorzkiej czekolady).
  4. Ewentualnie dosłodzić ksylitolem do smaku (być może nie będzie to koniecznie, bo patat jest bardzo słodki).
  5. Na płatki wyłożyć krem czekoladowy, posypać owocami.

Mój komentarz:
To opcja dla tych, którzy nie najadają się na śniadanie samą owsianką z owocami. I choć słyszę czasem głosy, że szklanka płatków to ogromna porcja nie do zjedzenia, to osobiście mam zupełnie inne odczucia – same węglowodany, bez białka i tłuszczu są bardzo szybko trawione i już wkrótce po śniadaniu dopada nas głód. Ta wersja owsianki ma temu zapobiegać – krem z patata jest sycący, intensywnie czekoladowy. Smaku samego patata nie czuć. Polecam jako ciekawe urozmaicenie śniadań w 1. fazie.

Przepis można wykorzystać także w fazie 3., trzeba tylko użyć pół szklanki ugotowanych płatków, owoców dozwolonych w 3. fazie (maliny, wiśnie), a całość posypać 1/4 szklanki migdałów czy orzechów włoskich.
Ewa

Zapraszam do zamkniętej grupy na Facebooku „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie”




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Coco

    Ja po śniadaniu w F1 nigdy nie jestem głodna bo jednak owsianka mnie zapełnia. Natomiast gorzej po przekąsce. Np jak przy 1 szklance arbuza, którego uwielbiam wytrzymać 3 godziny… Ten krem czekoladowy wydaje się też dobrą opcją na przekąskę 🙂

    • Do przekąski owocowej można dołożyć jakieś warzywa, także wysokoglikemiczne typy batat czy dynia. Pozdrawiam.

  • Karolina Kapala

    Mozna zastapic batata dynia???