Przepisy

Pasta z awokado i pietruszki

Połączone siły awokado i natki pietruszki – świetna pasta podkręcająca metabolizm i spalająca tłuszcz. Na kanapki lub jedzona samodzielnie jako przekąska z dodatkiem warzyw. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na 2 porcje. Faza 3. Na przekąskę lub dodatek do dania głównego. 

Składniki:

  • 1 dojrzałe awokado,
  • 2-3 garści posiekanej pietruszki,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • ząbek czosnku (opcjonalnie),
  • sól, pieprz do smaku.
  1. Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę, doprawić do smaku. Można przechować w lodówce pod przykryciem przez dobę.

Mój komentarz:
Zielone awokado, zielona pietruszka – wiadomo, że wartości odżywcze tego danka są niemal kosmiczne. Można je nazwać wariacją na temat guacamole, sprawdzi się świetnie jako przekąska w 3. fazie, ale także jako śniadanie czy kolacja z kromką pieczywa, np. żytniego.

Na zdjęciu natomiast widzicie bułkę owsianą (fińską) bio z Lidla, której skład nie jest idealny, ale jest bardzo dobry: owies 57% (mąka owsiana, produkty przemiału owsa, płatki owsiane, kaszka z owsa), woda, cukier skarmelizowany, błonnik, drożdże, sól.  Oczywiście ten cukier skarmelizowany psuje trochę skład, jednak nie jest go w tej bułce za dużo – nie jest słodka, wręcz przeciwnie, ma zupełnie neutralny smak. Ja te bułki kupuję bardziej dla rodziny (uwielbiają!), niż dla siebie, ale sama też czasem z przyjemnością zjem, bo nie ma co ukrywać, że ta bułka na polskim rynku to ewenement – ona naprawdę jest owsiana!

Wszelkie inne „bułki owsiane” składają się z pszenicy z niewielkim dodatkiem owsa (maks. 10%), czyli jedno wielkie oszustwo. Tutaj pszenicy nie ma wcale (!) i uwierzcie mi, że rzadko się to w naszych wypiekach zdarza, właściwie wcale się nie zdarza. Bułka jest płaska, bo mąka owsiana nie wyrasta, jest sprzedawana od razu przekrojona na pół i jest fajnie podziurkowana w górnej części. Skandynawskość z niej bije po prostu i to mi się podoba. A czy chcecie ją wprowadzić u siebie do diety, to już Wasza decyzja, bo jak wspomniałam jej skład nie jest idealny.

***



Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.