Pieczeń rzymska z warzywami

To jedno z tych uniwersalnych dań, które można jeść w każdej fazie diety, a na dodatek jest łatwe do przygotowania i bardzo smaczne. 

pieczen-rzymska-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone we wszystkich fazach, ale najbardziej przydane w fazie 2. Składniki na 8 porcji do posiłku głównego lub 16 porcji przekąskowych.

Składniki:

  • 960 g chudego mięsa mielonego indyczego lub wołowego bez konserwantów (u mnie pół na pół mięso z indyka i mięso wołowe),
  • jedna poszatkowana cebula,
  • 3 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę,
  • szklanka poszatkowanej kapusty,
  • papryka czerwona pokrojona w niewielką kostkę,
  • 2 łyżeczki soli, pieprz do smaku, ulubione przyprawy.

Wariant: można kapustę czy paprykę zastąpić fasolką szparagową czy innymi warzywami lub w ogóle zrezygnować z warzyw (zostawić tylko cebulę i czosnek).

  1. Rozgrzać piekarnik do temperatury 190 stopni.
  2. Wszystkie składniki wymieszać dokładnie w dużej misce.
  3. Dużą keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć masę, wyrównać wierzch.
  4. Wstawić do piekarnika i piec ok. 45-60 stopni w temperaturze 190 stopni. Uwaga – podczas pieczenia może wydzielić się woda z mięsa i warzyw, może go być nawet sporo, ale nie należy się tym przejmować, tylko po upieczeniu odlać powstały płyn, a mięso odstawić do ostygnięcia (jeśli ma być jedzone na ciepło, dać mu chwilę „odpocząć”) . Pieczeń po upieczeniu skurczy się trochę i nie będzie już zajmować całej formy.

Mój komentarz
To jedno z tych dań, które zrobione raz w tygodniu ustawiają nas na cały tydzień pod względem białka do posiłków wszystkich faz. Rodzina może stosować pieczeń na kanapki. Na diecie można ją jeść jako białko w posiłku głównym w każdej fazie, a w fazie 2. będzie idealną przekąską, np. z odrobiną musztardy lub chrzanu oraz jakimś warzywem. Będzie też dobrym składnikiem sałatki w każdej fazie.

Dobrze się mrozi (w plastrach owiniętych folią aluminiową).

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • magiiia

    Dziś miałam robić i zastanawiałam się, czy dodawać białka! Z nieba mi spadałaś z tym przepisem 🙂 Dzięki!

    • Zaryzykowałam bez białek i jest OK.

      • Coco

        Już kolejny raz widzę w tego typu przepisach, że unika się białka jako „sklejki”. Jaki jest powód? Jeśli ten przepis jest szczególnie przydatny w 2 fazie to białko byłoby chyba nawet wskazane, żeby dodać?

        • Można oczywiście dodać, a nie zrobiłam tego z prostego powodu – żeby można było łatwo policzyć porcje wg ilości mięsa, dodatek białka bardzo by to skomplikował.

  • Gosia

    Zrobiłam dzisiaj, wyszło smaczne. Z powodu braku mięsa podanego w przepisie zmieszałam pierś kurczaka z polędwiczką. Nie chciało mi się kroić warzyw, więc kapustę i paprykę zmieliłam w maszynce, a cebulę starłam na tarce. Na pierwszą i drugą fazę w sam raz. Wodę z pieczeni wykorzystałam do duszenia kapusty z koperkiem.
    Dziekuję za przepis.

  • Kasia

    Witam
    Te 8 porcji do posiłku głównego odnosi sie do osób chcacych schudnąć mniej, tak?
    Jeśli mam do zrzucenia powyżej 20 to porcje x 1.5
    Dobrze myślę?
    Przepraszam za takie pytania ale dopiro wgryzam sie w temat☺

    • Tak, przepisy zawsze podane są w porcjach pojedynczych, musisz na własną rękę przeliczyć na 1,5 porcji 🙂

  • kasia

    czy można na diecie jest łopatkę?