Placki z cukinii z sosem tahini

Coś nieprawdopodobnie pysznego – jeśli lubisz cukinię i smak pasty tahini, nie wahaj się ani chwili. Pasta sezamowa z czosnkiem i sokiem z cytryny tworzą niesamowite połączenie. 

plaki-cukniowe-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 2 porcje. Na obiad lub kolację. 

Składniki:

  • 400 gram cukinii,
  • 2 czerwone cebule,
  • 2 jaja,
  • pęczek natki,
  • łyżka mąki owsianej lub mąki z tapioki,
  • sól, pieprz czarny świeżo mielony, kumin,
  • kilka łyżek oleju z pestek winogron lub słonecznikowego do smażenia,
  • na sos: 3 łyżki pasty sezamowej tahini, 4 łyżki soku z cytryny, 4 łyżki zimnej wody, ząbek czosnku, sól.
  1. Cebule drobno posiekać i zeszklić na łyżce oleju.
  2. Cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać do niej cebulę, posiekaną natkę, sól, pieprz i kumin. Wymieszać. Jeśli puści sok – odcisnąć.
  3. Dodać rozbełtane jajka, mąkę owsianą i dokładnie wymieszać. Od razu działać dalej, nie odkładać na później, bo wydzieli się woda.
  4. Na rozgrzany olej nakładać niewielkie placuszki i smażyć ok. 5 minut z każdej strony, na rumiano.
  5. Zrobić sos: ząbek czosnku rozetrzeć z solą, dodać pozostałe składniki, wymieszać.
  6. Usmażone placki podawać z sosem. Pasuje także surówka z pomidorów lub ogórków.

Mój komentarz:
Przepis jest mocno inspirowany recepturą z fantastycznej książki „Kulinarne opowieści” autorstwa Dominiki Wójciak, zwyciężczyni 3. edycji Masterchefa.
Coś nieprawdopodobnie pysznego – jeśli lubisz cukinię i smak pasty tahini, nie wahaj się ani chwili. Pasta sezamowa z czosnkiem i sokiem z cytryny tworzą niesamowite połączenie. Sądzę, że można cukinię zastąpić dynią lub marchwią, bądź pokusić się o mieszankę różnych warzyw, wliczając w to także cukinię.

Ewa

Zapraszam do zamkniętej grupy na Facebooku „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie” oraz do zapisania się do newslettera 




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Ania

    a do tego może taki sos( ze stronki vegenerat biegowy):
    1 szklanka nerkowców,
    pęczek koperku,
    1/2 szklanki wody,
    sok z połowy cytryny,
    pieprz, sól.
    Nerkowce namaczamy we wrzątku na około 30 minut.
    Odsączone z płynu nerkowce wrzucamy do blendera, dodajemy 1/2 szklanki wody ( można więcej jeśli, ktoś chce rzadki sos ), sok z cytryny, przyprawy i blendujemy.

    • Może być taki sos, tylko z podanych przez Ciebie składników wyjdą 4 porcje (można zjeść 1/4 szklanki orzechów, a jest jeszcze tłuszcz do smażenia).

  • Katarzyna Blukacz

    jak na kolacje placki to ziarna tez?

  • Magdalena Pawlik-Muszczak

    Czy dla chcących schudnąć powyżej 20 kg można zjeść podwójna porcję czy trzeba dodać inne proteiny? Bo w podanym przepisie wypada 1 jajko na porcje.

    • Tak, można zjeść podwójną porcję (zazdroszczę takich ilości placków, bo są pyszne).

  • Gosia

    Placki przepyszne. Nie miałam sosu tahini, więc dosypałam do placków odpowiednią ilość ziaren słonecznika.

    • Tahini nie jest oczywiście obowiązkowe, to tylko propozycja, można np. zamiast sosu tahini zjeść do placków surówkę z warzyw polaną oliwą z oliwek.

  • alak

    Mieszanka jest smaczna, ale szkoda, ze nikt nie powiedział, ze cukinie trzeba chyba najpierw z soków wycisnąć bo puszcza tego dużo na patelni i w żaden sposób nie można tego usmażyć w postaci placków. Wyszła mi po prostu luźna papka.

    • Nigdy nie wyciskałam i zawsze było OK (tak, ja widać na zdjęciach), ale dopiszę to. Na pewno trzeba smażyć do razu, nie odstawiać ciasta, bo wtedy faktycznie puści sok.

  • lucky

    Pani Ewo jaka mąkę mogę użyć jeżeli nie jem glutenu?

  • Jo-asia

    Pani Ewo, czy mąka z ciecierzycy będzie dobra w tym przepisie?

  • Marzena

    A ja dzisiaj zjadłam placki w innej wersji. Pół małej cukinii (ok. 200 gram) starłam na dużych oczkach, dodałam zmielone płatki owsiane i zmielone orzechy włoskie (ilość zgodna z 3. fazą), jajko, sól i pieprz do smaku. Wymieszałam i usmażyłam na oleju z pestek winogron (2 łyżki). Do tego dołożyłam małego pomidora i brzoskwinię. Wyszło królewskie śniadanie, które zjadłam ze smakiem.