Placki gryczane z sosem owocowym

Przyjemne gryczano-owocowe śniadanie w 1. fazie diety przyspieszającej metabolizm.

placki-gryczane-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Na śniadanie. Składniki na 2 porcje, czyli 4 placki (1 porcja = 2 placki).

Składniki:

  • szklanka mąki gryczanej,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • łyżeczka cynamonu,
  • łyżeczka ksylitolu,
  • roztrzepane białko,
  • szklanka niesłodzonego mleka ryżowego lub owsianego (zastąpiłam wodą),
  • łyżeczka esencji waniliowej,
  • 2 szklanki owoców, w oryginale jeżyn, mogą być też truskawki, maliny, jagody, borówka amerykańska.
  1. Rozgrzej na średnim ogniu nieprzywierającą patelnię (użyłam ceramicznej).
  2. Wymieszaj mąkę z proszkiem do pieczenia, cynamonem i ksylitolem.
  3. Dodaj białko, mleko (lub wodę), esencję, dokładnie wymieszaj, można użyć trzepaczki.
  4. Wylej na rozgrzaną patelnię 1/4 ciasta, smaż aż na powierzchni zaczną pojawiać się pęcherze (trwa to dosłownie chwilę), następnie przewróć na drugą stronę i smaż jeszcze 30 sekund lub aż się zrumienią.
  5. W tym czasie zrób sos owocowy. Wg oryginalnego przepisu należy podgrzać owoce z 1/4 szklanki wody i odrobiną stewii. Ja po prostu zmiksowałam surowe owoce z łyżeczką ksylitolu.

Mój komentarz: 
Bardzo miła odmiana po płatkach owsianych. Przepis pochodzi z „Książki kucharskiej” H.Pomroy (wyd. Burda 2015). Z porcji wychodzą całkiem spore cztery placki. Nie ukrywam, że mają specyficzny smak mąki gryczanej i nie wiem, czy następnym razem nie dodam mniej proszku do pieczenia, bo jest wyczuwalny. Jednak gdy je się je z sosem owocowym, smakują – moim zdaniem – bardzo dobrze, w każdym razie ja nie mam nic przeciwko mące gryczanej. Można zrobić je też w wersji słonej z warzywami.

Zawsze bałam się dań smażonych na nieprzywierającej patelni – nie wierzyłam, że naprawdę placki nie będą przywierać. Jednak patelnia ceramiczna, która kosztowała niewiele świetnie się sprawdziła, o przywieraniu nie było mowy.

Tak naprawdę to danie może być też daniem obiadowym, wówczas możemy zrobić obiad 2-daniowy: mięso lub ryba z warzywami + placki z owocami na deser.

Mąkę gryczaną można kupić np. w ekosklepach lub w supermarketach w stoiskach ze zdrową żywnością. Myślę, że można ją zastąpić mąką owsianą lub zmielonymi płatkami owsianymi.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.