Placki owsiano-kokosowe z owocami

Chrupiące, mocno kokosowe placki śniadaniowe to prawdziwa rozpusta i to na dodatek dietetyczna. 

placki-owsiano-kokosowe-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dla fazy 3. Składniki na jedną porcję.

Składniki:

  • jedno male jajo,
  • pół szklanki płatków owsianych PO namoczeniu lub ugotowaniu (surowych wyjdzie ok. 1/4 szklanki, ale zależy to płatków),
  • łyżka mąki kokosowej,
  • 1-2 łyżeczki ksylitolu,
  • 2 łyżki oleju kokosowego,
  • szklanka borówki amerykańskiej (lub jagód, jeżyn, malin, wiśni).
  1. Jajo, płatki owsiane, ksylitol i mąkę kokosową dokładnie wymieszać lub zmiksować mikserem. (Ciasto powinno mieć na tyle zwartą konsystencję, aby placki nie rozlewały się na patelni. Tę zwartość zapewnia mąka kokosowa, z podanych składników konsystencja powinna być dobra, jeśli nie – dosyp jeszcze odrobinę mąki kokosowej).
  2. Na patelni rozgrzać olej kokosowy.
  3. Łyżką kłaść ciasto owsiano-kokosowe na gorący olej, smażyć na średnim ogniu z obu stron, aż się zarumienią (ok. 2-3 minut z każdej strony).
  4. Upieczone placki wyłożyć na talerz, posypać owocami. Do takiego posiłku warto dodać też warzywa.

Mój komentarz:
Przepis na placki powstał spontanicznie i okazał się strzałem w dziesiątkę. Kokos występuje plackach w postaci mąki i oleju (przy okazji – tylko olej kokosowy nierafinowany ma aromat kokosa), na dodatek są pysznie chrupiące. Borówka amerykańska jakimś cudem świetnie komponuje się z kokosem (inne przepisy łączące kokos i borówki/jagody: Omlet kokosowy z jagodamiOwsianka z jagodami i mleczkiem kokosowymOwsianka z jagodami, tahini i kokosem). Polecam, to prawdziwa rozpusta na diecie 😉

Jeśli chodzi o mąkę kokosową, kupiłam 500 g za 5,9 zł (tu więcej o moich zakupach), polecam, bo jest bardzo wydajna, na diecie dodaje się do potraw niewielką jej ilość, a stanowi ciekawe urozmaicenie.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Angela

    Ewa, czy masz sprawdzoną do tego przepisu jakąś inną mąkę? jest prosty więc zachęcający, tylko nie mogę nic co kokosowe 🙁
    dziękuję, pozdrawiam

  • Ania

    a czy mąka konopna jest dozwolona?

  • Kiriko

    Mi mąka kokosowa powstaje jako produkt uboczny produkcji mleka kokosowego – namaczam wiórki w ciepłej wodzie, blenduję, odciskam, a to, co zostaje mi na gazie odkładam do wysuszenia i rozdrabniam w młynku do kawy, od razu odtłuszczona jest 😀

  • isiabelka

    Bardzo fajne placki i pierwsze, których jakimś cudem nie zwęgliłam ani nie było zakalca (nie potrafię smażyć:( ). Mnie jeszcze bardziej smakowały na zimno (w sensie nie z lodówki, tylko w temperaturze pokojowej, jak parę godzin sobie poleżały)