Płatki amarantusa z owocami

Pierwsze na blogu danie z amarantusem – zbożem XXI wieku. Posiada nieprawdopodobne właściwości odżywcze.

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Na śniadanie.
Faza 1.
2 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • szklanka płatków z nasion amarantusa,
  • 2 dowolne owoce większe (u mnie morele) dozwolone w 1. fazie lub szklanka mniejszych (takich jak truskawki),
  • stewia lub ksylitol do smaku,
  • cynamon do smaku.

15lipca31. Zagotować 2 i 1/2 szklanki lekko osolonej wody.
2. Do gotującej się wody wrzucić płatki amarantusa.
3. Gotować 5 minut. W tym czasie amarantus błyskawicznie wchłonie całą wodę tworząc rodzaj gęstej papki. Można ewentualnie dolać jeszcze trochę wody.
4. Zdjąć z ognia, posłodzić do smaku stewią lub ksylitolem.
5. Wyłożyć amarantus do miseczki, ułożyć na nim owoce surowe lub podduszone w niewielkiej ilości wody.
6. Oprószyć całość cynamonem do smaku.

Mój komentarz:
Płatki z amarantusa zakupiłam w sklepie ze zdrową żywnością (bo gdzieżby indziej). 250 gram kosztuje ok. 9 zł.

Amarantusa mamy 3 rodzaje: kaszę, płatki i popping (amarantus ekspandowany). Najlepsza jest kasza i płatki, popping jest mocno przetworzony, więc już nie tak wartościowy.

Amarantus (szarłat) to jedna z najstarszych roślin uprawnych, używana przez Inków i Azteków. Ma megawłaściwości: zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, sporo białka oraz łatwo przyswajalnego żelaza, wapnia i magnezu, błonnika i witaminy D.

Jak smakuje? Trochę przypomina quionę (komosę ryżową). Można powiedzieć, że ma naturalny smak ziaren. Na pewno zyskuje z dodatkami. Jeśli lubisz słodki smak, polecam posłodzenie dozwolonym słodzikiem. W czasie gotowanie podwaja swoją objętość, czyli z pół szklanki surowych ziaren, otrzymamy szklankę lub nawet ciut więcej ugotowanych. Jest bardzo sycący. Myślę, że spokojnie można go również dodać do obiadu fazy 1. w ramach węglowodanów i wóeczas doprawić na słono.

Czy znacie amarantus? W jakiej postaci najchętniej go jecie?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.