Płatki owsiane z owocami

Klasyka diety przyspieszającej metablizm, która zawsze się sprawdza – płatki owsiane z jabłkem. Prosto, tanio i pysznie. Śniadanie w 1. fazie. 

Danie fazy 1.

Na śniadanie.
1 porcja dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • szklanka płatków owsianych górskich
  • szklanka owoców, np. truskawek świeżych lub mrożonych, jabłka startego surowego lub pokrojonego w kostkę i uprażonego z niewielką ilością wody
  • 1 łyżeczka stewii lub ksylitolu
  • cynamon do smaku (opcjonalnie)

1. Płatki zalej gorącą wodą i odstaw na ok. 10 minut (można dzień wcześniej zalać na noc)
2. Wyłóż płatki do miseczki, połóż na nich owoce, posyp stewią oraz cynamonem do smaku.

Mój komentarz:
Proste i pyszne, jem to danie na śniadanie nawet po zakończeniu diety. Grunt to nie podnieść sobie z rana poziomu cukru we krwi np. białym pieczywem, wówczas czujemy napływ sił, energię, a nie ospałość już od samego rana.

Zobacz także: Nie cierpię owsianki, czyli 10 pomysłów na śniadania na diecie

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Aga

    Mam pytanie: skąd wiadomo jakie są dozwolone ilości na każdy z posiłków?
    Na stronie 131 są gramy na porcję.
    Ale na cały dzień? Na jedne posiłek.
    Nie ogarniam tego 🙂

    • Ewa / SzybkaPrzemiana.pl

      Tak, to dobre pytanie 🙂 Odpowiedź nie jest podana wprost, ale można ją wywnioskować z podanych przez H. Pomroy dziennych jadłospisów oraz przepisów. Za chwilę napiszę o tym osobny wpis.

      • Aga

        Dzięki, właśnie przeczytałam 🙂
        Chyba umrę z głodu na tej diecie 😀
        Chyba, że te astronomiczne ilości wody mnie uratują 😀

        • zielonygroszek

          naprawdę nie jest zle 🙂 mozesz jesc astronomiczne ilosci warzyw, nie tylko wodę 😛 ja sie wl;asnie zajadam tunczykiem w sosie wlasnym+1 kromka chleba essenskiego+ pomidor+seler naciowy. Najadłam się 🙂 (to jest kolacja, 1 dzien, faza 1)

  • Agnieszka

    Kochane, możecie zmierzyć to Wasze pol szklanki płatków na pełne łyżki? Moja normalna owsianka to 3-4 łyżki plus jabłko lub gruszka. Ciekawa jestem czy to za dużo jak na tę dietę? Miałam dziś wystartować, ale choroba mnie zmogla i nie dotarlam po chleb essenski, przesunęła sobie start o tydzień, ale codziennie będę Was czytała! Trzymam za Was kciuki!

    • Ewa / SzybkaPrzemiana.pl

      3-4 łyżki płatków to na pewno nie jest za dużo. Jak już pisałam, zamierzam zwiększyć porcje śniadaniowe.

  • Ania

    Mam wątpliwość: na stronie 131 w wielkościach porcji, przy ziarnach jest:
    W fazie I: szklanka ugotowanych ziaren.
    Potem w przepisie na owsiankę jest 1 szklanka kaszy owsianej na 4 porcje.
    Wy piszecie, że pół szklanki.
    Przyznam, że się pogubiłam w tym.

    • Ewa / SzybkaPrzemiana.pl

      Tak, w książce jest to niejasno napisane, starałam się to usystematyzować we wpisie „Wielkość porcji, czyli ile mogę zjeść?
      Przepisy Pomroy to też osobna bajka – ona np. chce dzielić puszkę tuńczyka na 2 porcje. Mam wrażenie, że te porcje są tak przygotowane, żeby łatwo można je było mnożyć dla osób chcących schudnąć dużo (w końcu to USA, że tak napiszę złośliwie).

  • zielonygroszek

    hej, co do porcji sniadaniowych- zjadlam dzis ta francuską grzankę z przepisu Pomroy… dla mnie to jakas porazka… chleb essenski jest bardzo maly, a tu tylko 1 kromka… nie bardzo chciał nasiąknąc jajkiem z cynamonem. Truskawki mi sie troche przypalily, bo syn mnie zawolal:P i nie przypilnowalam… bardzo srednie i bardzo male to sniadanie wg mnie…
    Niby ona pisze, ze aby schudnąć trzebna jeść a takie porcje serwuje, naprawdę dziwne…
    no nic, ja nie będę nic zwiększać i zobaczymy jaki efekt będzie

    • Ewa / SzybkaPrzemiana.pl

      Masz rację co wielkości porcji, napiszę o tym więcej w dzisiejszym wpisie, za jakiś czas.

  • beata

    Ja swoje płatki przygotowuję w mikrofali, czyli pół szklanki płatków owsianych zalewam 1 szklanką wody, dodaję cynamon i gotuję 2 minuty na najwyższej mocy. Wychodzi 1,5 szklanki gęstej owsianki.

  • Dzięki za pomysł, pomocny w sytuacji gdy np. zapomnimy zalać płatków wcześniej wodą.

  • Emilia

    Witam.
    Zgłębiam bloga i książkę gdyż od poniedziałku zamierzam zacząć. Nie chce wchodzić w niczyje kompetencje ale w książce w pierwszej fazie nie ma płatków owsianych jest tylko kasza owsiana.

  • Magdalena Kalinska

    Proszę ładnie o dookreślenie-ile ma być tych płatków owsianych?Z PRZEPISU zrozumiałam, że mam ugotować 1 szklankę suchych.z komentarzy wywniskowałam, że ma być pół szklanki suchych.To dla mnie ważne bo od dawna walczę z wagą i nie chcę popełnić błędu, który zaowocuje przytyciem.

    • Magdalena, wg najnowszych ustaleń, w 1. fazie powinno się jeść szklankę płatków ugotowanych lub pół szklanki suchych. Pozdrawiam.

  • Paulina

    Owsianka-co zrobić żeby była pyszniejsza. Można ją jeść z mlekiem? Sama ugotowana jest niesmaczna 🙁