Polędwiczka wieprzowa z jabłkami

Danie fazy 1. Na obiad lub na kolację (w przyadku kolacji – sama polędwiczka, bez jabłek). 4 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • 480 gram polędwiczki wieprzowej,
  • 2 twarde, w miarę kwaśne jabłka – obrane, oczyszczone z gniazd nasiennych i pokrojone na ósemki,
  • średnia cebula, drobno posiekana,
  • ząbek czosnku (opcjonalnie),
  • 2 łyżeczki musztardy,
  • sól, pieprz, majeranek, rozmaryn.

pol11. Polędwiczkę pokroić w plastry o grubości ok. 2 cm, lekko rozbić tłuczkiem, natrzeć przyprawami i posmarować musztardą. Jeśli mamy czas, możemy odstawić do lodówki na 1-2 godziny, żeby się zamarynowała. Jeśli nie mamy – działamy dalej.
2. Na nieprzywierającą patelnię nalewy odrobinę wody (tak, aby zakryła dno), wrzucamy polędwiczki, obsamażamy z obu stron. Przez cały czas przygotowywania tej potrawy dolewamy niewielką ilość wody w razie gdyby wyparowała.
3. Kiedy polędwiczki będą już miękkie, zdejmujemy je z patelni i na tę samą patelnię wrzucamy jabłka i cebulę. Oprószamy je delikatnie przyprawami. Smażymy dopóki jabłka będą miękkie, ale nie rozpadające się.
4. Wrzucamy na patelnię z powrotem polędwiczki i dusimy wszystko razem jeszcze przez chwilę.

Mój komentarz:
Bolączką fazy 1. diety przyspieszającej metabolizm jest brak możliwości używania tłuszczów do smażenia, duszenia, itp. Dlatego używa się sosów z warzyw i bulionów, a w tym przepisie tę rolę spełniają jabłka, sprawiając, że danie nie jest suche, a dzięki tym owocom przyjemnie wilgotne. Zresztą polędwiczki wieprzowe i jabłka to klasyczne i udane połączenie.

Możemy do takiego obiadu zjeść jeszcze pół szklanki dozolonych ziaren (np. brązowego ryżu, pęczaku) i dowolną ilość warzyw. Na deser owoc 1-fazowy.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.