Przepisy

Pomidor z jajkiem a la caprese

Danie fazy 3 diety przyspieszającej metabolizm. Jako dodatek do głównego dania lub jako przekąska.
Porcja na jeden posiłek dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • jajko ugotowane na twardo,
  • pomidor,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • łyżeczka soku z cytryny,
  • sól, pieprz, szczypta stewii,
  • szczypta bazylii suszonej lub kilka listków świeżej.

1. Jajko obrać, pokroić w plasterki.
2. Umyty pomidor pokroić w plastry.
3. Układać naprzemiennie jajko i pomidor.
4. Z oliwy z oliwek, soku z cytryny, soli, pieprzu, stewii ukręcić sos.
5. Polać sałatkę powstałym sosem. Jeśli używamy świeżej bazylii, dekorujemy całość listkami.

Mój komentarz:
Danko najprostsze z prostych. Z kromką chleba esseńskiego możemy zjeść je na śniadanie. Może stanowić też przystawkę czy dodatek do dania obiadowego.

Jako przekąska też będzie całkiem OK – co prawda w fazie nr 3. przekąski mają być zdrowymi tłuszczami, ale: 1) warzywa są zawsze wskazane, także do przekąsek w 3. fazie, 2) rolę zdrowego tłuszczu pełni oliwa z oliwek, 3) dodatek jajka sprawi, że przekąska będzie białkowo-tłuszczowa, czyli taka bardziej konkretna, np. kiedy ma starczyć na dłużej.

Pomidor i jajko świetnie smakują razem, a jeśliby dodać np. kalafior czy brokuły, wyszłaby porządna obiadowa sałatka.




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

3 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *