Proteiny w fazie 1. diety przyspieszającej metabolizm

Faza 1. diety przyspieszającej metabolizm jest bogata w węglowodany, ale uboga w proteiny. Czy można na własną rękę zwiększyć ilość białka i dodać je do np. do śniadania?

proteiny-faza1-metabolizm

Przypomnę pokrótce rozkład posiłków w fazie 1.:

Śniadanie: ziarna, owoc, opcjonalnie warzywa
2. śniadanie: owoc
Obiad: proteiny, ziarna, owoc, warzywa
Podwieczorek: owoc
Kolacja:  proteiny, ziarna, warzywa

Jak widać, proteiny są uwzględnione tylko dwa razy dziennie. Związane jest to z tym, że jednym z celów fazy 1. jest – używając metafory – wprowadzenie organizmu w stan relaksu, a ziarna i owoce są dużo łatwiejsze do strawienia niż białka czy tłuszcze.

Jedak według najnowszych informacji pochodzących ze strony www autorki diety Haylie Pomroy – jeśli bardzo brakuje Ci białka na śniadanie, możesz je dodać, pamiętając aby było chude. Jest to nawet wskazane w przypadku, gdy ćwiczysz więcej niż raz w czasie fazy 1. Oczywiście ziarna i owoce pozostają, po prostu dorzucamy do nich białko i najlepiej jeszcze warzywa.

Idealne w takim przypadku będzie białko jaja. Można np. zrobić naleśnik z płatków owsianych wymieszanych z białkiem i usmażyć na nieprzywierającej patelni (można wykorzystać przepis na placki gryczane zastępując mąkę gryczaną płatkami owsianymi, wcześniej namoczonymi, a następnie odciśniętymi).

Inne proteiny dopuszczalne na śniadanie:

  • chude mięso kurczaka i indyka, bez kości i skóry,
  • chuda wołowina, może być mielona,
  • kiełbaski z kurczaka lub indyka bez azotanów,
  • fasola, bób, soczewica, cieciorka (także z puszki).

Czy można dodać białko także do przekąsek w fazie 1.? Akurat tutaj odpowiedź brzmi: nie, nie powinno się go dodawać.

A może macie jeszcze jakieś pomysły na dodanie protein do śniadań fazy 1.?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Ewa Otceten

    Ja robię chapati z różnych dozwolonych mąk i do tego pasta z pieczerek lub proteinowy „smalec” z fasoli. Na to warzywa, warzywa, warzywa. Pyszne śniadanko. Przećwiczyłam rózne mąki i ich mieszanki (gryczaną, owsianą, teff, kamut, ryżową, cieciorkową) – moje ulubione ostatnio to chapati owsiane – tania i dostępna mąka, a ciasto jest elastyczne i dobrze się wałkuje. Robię duże rozwalkowane niezbyt kształtne placki lub wycinam kółka szklanką. „Smażę” na suchej patelni.

    • Ewa – Szybka Przemiana

      Musze kiedys wyprobowac Twoje patenty 🙂

  • magdalena

    Pomocy – nie jem duzo miesa, faza 2 bedzie trudna. .. moge w fazie 1 na obiad zjesc komose ryzowa z salatka I z owocem czy musze dodac np kure? Moge zastapic proteiny zwierzece proteinami worden proszku z bazowego ryzu? Dodawalam je do smoothies badz pilam tylko z mlekiem badz woda.

    • magdalena

      Sierota ze mnie, nie widzialam Twojej poprzedniej odpowiedzi :/ nie moglam znalezc poprzednich postow :/ nie bede juz atakowac ze wszystkich stron 🙂

  • marzena

    Czy można bobem zastąpić mięso w 2 fazie skoro to też proteiny?