Przykładowy dzień fazy 1.

Jak wygląda 1. faza diety przyspieszającej metabolizm – co jemy, w jakich ilościach, co pijemy i jakie wykonujemy ćwiczenia? Oto przykładowy dzień tej bogatej w węglowodany fazy.

Śniadanie

Pierwszy posiłek powinien być zjedzony maksimum pół godziny od pobudki i ma składać się z ziaren (np. kaszy, płatków owsianych) oraz owoców, można też dodatkowo zjeść warzywa. Popularne śniadanie 1. fazy to owsianka z owocami. Jeśli nie przepadasz za płatkami owsianymi, masz do wyboru wiele innych opcji – zobacz wpis Nie cierpię owsianki, czyli 10 pomysłów na śniadania na diecie oraz wpisy z tagiem śniadania w 1. fazie diety.

Przekąska

2,5-3,5 godziny pod śniadaniu pora na przekąskę, a przekąskami w 1. fazie są owoce. Mogą być to truskawki, gruszka, pomarańcza, ananas, kiwi i inne. Dozwolona wielkość porcji to jeden owoc (np. jabłko) lub szklanka w przypadku owoców takich jak truskawki.

Obiad

Po kolejnych ok. 3 godzinach czas na obiad składający się z protein (mięsa, ryby lub roślin strączkowych), ziaren (np. kaszy, ryżu brązowego, makaronu orkiszowego) oraz warzyw. Dodatkiem do obiadu jest także owoc. Na zdjęciu bardzo pyszne danie – misa brokułów z kurczakiem, a na deser pomarańcza. Dobrze jest zjeść jeszcze trochę dodatkowych warzyw, np. surówkę z czerwonej kapusty.

Jeśli chodzi o ilości, jemy szklankę ziaren ugotowanych, 120 g mięsa lub 180 g ryby (waga przed gotowaniem), bądź pół szklanki strączkowych ugotowanych.

misa-kurczak-brokuly-dieta-metabolizm

 

surowka-czerwona-kapusta-dieta-metabolizm

Podwieczorek

Ok. 3 godziny po obiedzie czas na kolejną przekąskę i są to oczywiście owoce. Owoc można zastąpić warzywami o wysokim IG i zjeść np. pomidory, marchew lub zupę krem z warzyw, np. pomidorową z batatami.

Kolacja

I ostatni posiłek, ok. 3 godziny od podwieczorku to taki sam zestaw produktów (proteiny + ziarna + warzywa), jak do obiadu, z pominięciem owocu. Na zdjęciu makaron chili, który smakuje obłędnie, trudno uwierzyć, że to danie dietetyczne. Warto zjeść do niego jakieś jeszcze warzywa, np. ogórka, seler naciowy czy rzodkiewki.

chili-mac-dieta-metabolizm

Napoje  w ciągu dnia

Należy wypijać codziennie tyle wody, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10, np. w przypadku 70 kg będzie to 2,3 litra.
Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa. Zobacz co jeszcze można pić na diecie.

Ćwiczenia w fazie 1.

Powinien to być trening kardio, czyli taki, które przyspiesza tętno. Idealne będzie bieganie, jazda na rowerze, aerobik, szybki taniec, skakanka, a nawet wchodzenie po schodach. Pamiętajmy o wcześniejszej rozgrzewce. Ćwiczenia mają być na poziomie umiarkowanym, nie należy się forsować. Ćwiczymy przynajmniej raz w czasie fazy, 30-40 minut jeśli nie ćwiczyłaś/eś wcześniej lub 45-75 minut, jeśli aktywność fizyczna nie jest Ci obca.

Zobacz także: 

Droga na skróty do poznania zasad diety:

  • E-kurs „Dieta dla początkujących”zobacz więcej
  • E-kurs „Jak w 14 dni zmotywować się do diety i ją rozpocząć”, czyli dieta dla początkujących + blok motywacyjno-psychologiczny – zobacz więcej

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.